Dieta ve dvou, aneb společně se hubne líp!

Dieta ve dvou, aneb společně se hubne líp!

Hubnout a hýbat se spolu s partnerem je nejsnazší a nejpříjemnější cesta, jak se dostat zpátky do formy. Navíc je daleko vyšší šance, že u svého nového životního stylu dlouho vydržíte.

Pokud hubnete s partnerem, můžete se vzájemně podporovat a motivovat. Má to ale háček. Muži hubnou jinak než ženy. Je to nespravedlivé, ale jde jim to mnohem líp. Kila totiž pánové shazují daleko rychleji a váhový úbytek si také snáz drží.

Mají břicho a svaly

Tukové zásoby se mužům ukládají jinam než ženám. Většinou je mají v oblasti břicha, kde se tuk lépe shazuje. „Na druhou stranu je ale ze zdravotního hlediska mnohem nebezpečnější nežli ženské obliny na stehnech a zadečku,“ říká nutriční terapeutka Věra Boháčová z Fóra zdravé výživy.

Muži mají také větší podíl svalové hmoty. To znamená, že i v klidu jejich tělo spotřebovává víc energie než to ženské. Na druhou stranu jsou to ženy, které se dřív rozhodnou, že se svými kily navíc musí něco udělat. Mužům nadváha zas tak moc nevadí, takže u nich problém často zajde mnohem dál, než by musel. Pokud se ale rozhodnou shodit pár kil, mají muži ještě jedno významné plus. Na rozdíl od svých protějšků za sebou nemají desítky drastických diet následovaných nevyhnutelným jo-jo efektem.

Každá taková dieta zatěžuje metabolismus, což budoucí hubnutí komplikuje a zpomaluje. Tělo věčných dietářek je pak navyklé fungovat v úsporném režimu a má sklon vytvářet zásoby i v dobách dietních. Muži mezitím rychle začnou ztrácet kila. Muž a žena hubnou každý jinak i kvůli hlavě. Podle zkušeností výživových terapeutů si muži obvykle zvyknou na změněný jídelníček a často je chytne i pohyb, mívají ale problém najet na pravidelný režim a dodržovat správné intervaly mezi jídly. Spousta z nich má sklon přes den nejíst a večer vyluxovat ledničku. Taky mívají slabost pro nezdravé uzeniny, pivo a tvrdý alkohol, což je pro dietu smrtící.

Vsaďte se o kila!

Ženám na začátku diety může sebrat motivaci fakt, že u nich kila nepoletí dolů tak rychle jako u mužů. Jsou i víc naučené řešit problémy jídlem, třeba nad dortem v kavárně. V jídle si tedy musí najít zdravější cestu, která jim ale zároveň bude chutnat.

„Každopádně to chce pořádnou motivaci. Nejlepší strategie pro společné hubnutí je o něco se vsadit. Třeba že ten, kdo za týden nezhubne půl kila nebo v jídle zhřeší, bude další týden vařit,“ radí trenér z pražského fitnesscentra Holmes Place Radek Hlavatý.

Hlídejte si pas!

Váš pas je nejlepší ukazatel toho, v jaké jste formě. U mužů by obvod neměl přesáhnout 102 centimetrů, u žen 88 centimetrů, jinak hrozí zdravotní komplikace. Jestli se k hranici blížíte, nebo máte dokonce víc, je nejvyšší čas na změnu.

Lenka Lysoňková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.