Nejlepší jídlo na hubnutí břicha

Neexistuje jedno konkrétní jídlo, které by samo o sobě vedlo k hubnutí břicha, důležité je proto zaměřit se na vyvážený jídelníček a zařadit převážně dostatek vlákniny a bílkovin (na každý kilogram hmotnosti byste měla přijmout 1,4–2 gramy bílkovin). Shodit tuk na břiše vám ale pomůže strava s nižším obsahem tuku – patří sem dostatek zeleniny, luštěniny, celozrnné výrobky, drůbeží maso a probiotické potraviny jako bílý jogurt či kefír. Dodržujte také dostatečný pitný režim a vyhněte se cukru, fast foodu, uzeninám, tučnému masu a smaženému jídlu. Místo toho si zkuste jídlo připravovat v horkovzdušné fritéze, kde použijete minimum oleje. Důležité je také hlídat si velikost porcí a celkový příjem kalorií. Hubnutí v oblasti břicha vyžaduje čas a trpělivost.

Nejlepší cvičení na hubnutí doma

Silový trénink vám pomůže k hezky vytvarované postavě i s hubnutím nejen v oblasti bříška, avšak nejlepších výsledků dosáhnete, pokud pravidelný trénink s vlastní vahou (sedy–lehy, kliky), činkami, kettlebellem nebo posilovací gumou doplníte o aktivity aerobního charakteru. Můžete zařadit běh, chůzi, jízdu na kole, plavání, jógu nebo si pustit naplno oblíbenou hudbu a pořádně si zatancovat před zrcadlem. Při těchto aktivitách spálíte velké množství kalorií. Navíc vám pomohou dostat se do kondice a zrychlí vám metabolismus, což při hubnutí oceníte. Velmi účinné je i pilates, při něm si jednak protáhnete a zpevníte svaly, jednak spálíte zhruba 250–350 kalorií za hodinu.

Nejlepší potraviny na hubnutí

Dostatek ovoce a zeleniny, mléčné a celozrnné výrobky, kvalitní maso. Tak by se dal velmi stručně shrnout recept na krásně štíhlou postavu. Opravdu není nutné hledat v tom nějaká kouzla a čáry, cesta k vysněné postavě vede přes správně složený jídelníček a přiměřené porce. Jíst byste měli ve chvíli, kdy máte opravdu hlad (ne jen chuť nebo z nudy) a přestat jíst byste měli ideálně, když jste sytí z 80 %. Tím předejdete přejídání. Mezi nejvhodnější potraviny pro hubnutí výživoví odborníci doporučují: zeleninu, ovoce, krůtí a kuřecí prsa, ryby, tofu, vejce, ovesné vločky, celozrnný chléb, luštěniny, semena, kvalitní olivový olej, ořechy, fermentované potraviny, jako je zelí nebo jogurty či kefír. Pokud například nestíháte, k večeři vám bohatě stačí obložená celozrnná kaiserka se syrečky, plátkem šunky a okurkou. Nebo si navařte hrnec zeleninové polévky, vydrží vám na několik dnů.

Nejlepší sport na hubnutí břicha

Začít se hýbat je jednodušší, než si možná myslíte, což potvrzuje i Tereza Horová, trenérka fitness sítě Form Factory: „Klíčové je najít sport, který nebude jen prostředkem k rychlejšímu hubnutí, ale bude vás zároveň i bavit. Může to být běh, kruhové tréninky s vlastním tělem, silový trénink v posilovně nebo třeba tanec. A pokud netušíte, co vás baví, vyzkoušejte více aktivit. Nakonec svůj sport objevíte. Pak už jen vytrvat a být konzistentní.“ Vytrvalostní běh je skvělá kardio aktivita, která pomáhá s celkovým odbouráváním tuků v těle, pokud vás ale nebaví, dlouho u ní nevydržíte.

Zdroj: Youtube

Nejlepší sport na hubnutí stehen

Pro hubnutí v oblasti stehen je důležité kombinovat zdravou stravu s pravidelnou fyzickou aktivitou, která zahrnuje kardio cvičení a silový trénink zaměřený na spodní část těla. Tohle jsou ale některé z nejlepších cvičení pro posílení a zpevnění stehen: dřepy, výpady, mrtvý tah, přítahy nohou k břichu, zvedání nohou do stran, jízda na kole, ale i chůze do schodů a kopců a běh.

Po čem se nejvíce tloustne

Všem je nám to vtloukáno od dětství – po sladkém a tučném jídle se přibírá na váze. Ve vaší spíži ani ledničce by proto neměly co dělat průmyslově zpracované potraviny jako obalované sýry, řízky nebo rybí prsty. Dále zmrzliny a nanuky, tučné sýry, chipsy, cukrovinky, sušenky, koblihy a jiné sladké pečivo, polotovary jako mražená pizza, hranolky, uzeniny a podobně. Pokud si chcete dopřát něco sladkého, dejte si třeba proteinovou tyčinku, ovesnou kaši s kakaem a medem nebo si upečte zdravý banánový chlebíček ze špaldové mouky. Chuť na chroupání u televize asi jen tak nezaženete, místo nachos se sýrovou omáčkou nebo salámového prkénka si naservírujte hummus s nakrájenou zeleninou. Pozor si dejte i na smetanové omáčky a příliš mnoho kávy s plnotučným mlékem, které vám zbytečně navyšují kalorický příjem během dne.

Potraviny urychlující hubnutí

Je prokázáno, že některé prohřívací potraviny, zejména koření, významně urychlují metabolismus a tím podporují spalování tuků. Patří sem především indické koření, jako je zázvor, kurkuma, kajenský pepř, skořice, ale i česnek a zelený čaj. Všechny tyto potraviny napomáhají trávení, zrychlují metabolismus, zahřívají naše tělo a zabraňují ukládání tuků. Zařaďte je proto do svého jídelníčku co nejčastěji a uvidíte, že kila půjdou dolů. Podpořit hubnutí může i grapefruit – některé studie naznačují, že grep může pomoci regulovat hladinu cholesterolu, navíc má nízký glykemický index (GI), což znamená, že se cukr z něj uvolňuje do krve pomaleji. Do diety je skvělý i ananas a jablka.

Jídla na hubnutí. Recepty, které zvládnete za pár minut

Pokud chcete hubnout, je potřeba jednak snížit váš kalorický příjem, abyste se dostali do deficitu, jednak je potřeba dbát na skladbu vašich jídel. Ta by měla obsahovat velké množství bílkovin, vlákniny a zdravých tuků. Bílkoviny vás zasytí na delší dobu, takže nebudete mít potřebu sahat po laskominách, za druhé jsou nezbytné pro stavbu svalů. Další výhodou bílkovin je jejich schopnost zvýšit váš metabolismus a spalování kalorií. To je způsobeno tím, že bílkoviny mají vysoký termický účinek, což znamená, že vyžadují více energie k trávení, vstřebávání a využití než tuky nebo sacharidy. Mnoho lidí, kteří se snaží hubnout, přiznává, že vaří stále dokola stejná jídla, protože jsou rychlá, nutričně vyvážená a splňují dietní kritéria. Pro inspiraci sem patří třeba:

orestovaná kuřecí prsa s brokolicí nebo mraženou zeleninou a rýží

špaldové či luštěninové těstoviny s rajčatovou omáčkou a mozzarelou

zeleninová polévka s bramborem zahuštěná červenou čočkou

cuketovo-mrkvové placičky pečené v troubě s dipem ze sýru cottage a bylinek

vaječná omeleta se špenátem a sýrem

salát z červené řepy a rukoly

Více receptů na dietní večeře najdete v tomto článku. Zde jsou zase tipy, jak připravit chutný a nízkokalorický oběd.

Zdroje:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29393665

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22304836/

https://www.kondice.cz/hubnuti-a-strava/nejlepsi-vecere-na-hubnuti/