4. Cvičit, meditovat, milovat sebe

Mírně pokročilý
Zdroj: Kondice.cz
Jóga na podporu dobrého trávení. 

Přinášíme speciální sestavu cvičení, díky které podpoříte činnost tlustého střeva, jater, žaludku, žlučníku, sleziny a slinivky. Dobrá nálada začíná dobrým trávením.

Tip: Trénujte mindfullness u talíře

Každému dělá dobře jiná strava v závislosti na jeho konstituci, zdravotním stavu i momentální náladě, ale vědomé stravování udělá dobře všem. Trénujte proto všímavost i u jídla. Než se do jídla pustíte, na chvíli se zastavte a párkrát vědomě vydechněte a nadechněte se. Během jídla si všímejte chutí, vůní, konzistence toho, co jíte. Jezte v klidu. Než k jídlu usednete, nezapomeňte vypnout všechny rušiče – rádio, televizi, tablet, mobil, nic z toho k jídlu nepatří. Všímavost u jídla vám pomůže rozpoznat, kdy už máte dost, dříve se dostaví pocit sytosti. Navíc tím tříbíte svoji intuici – co je právě pro vás to nejlepší jídlo. 

Tip pro imunitu

Doplňujte omega-3 mastné kyseliny. Pro naše zdraví a imunitu jsou esenciální, tedy nepostradatelné. Musíme je získat stravou, protože naše tělo si je neumí vyrobit samo. Najdeme je v rybách, ořeších, semínkách. Jedním z nejbohatších rostlinných zdrojů je lněný olej. Doporučuje se užívat ho po lžičce. Uchovávejte ho v lednici, rychle žlukne, proto s ním nikdy nevařte, jen používejte za studena. Vhodné je užívat ho i v kapslích jako doplněk stravy.

Autorkou tipu je Veronika Veselá.  

Předchozí díl výzvy Následujcí díl výzvy

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.