3. Cvičit, meditovat, milovat sebe

Začátečník
Zdroj: Kondice.cz
Jóga na očistu jater. 

Sestava pomůže, aby se játra lépe prokrvovala, a zbaví vás negativních emocí, které mají na svědomí právě přetížená játra. A úsměv vás už neopustí.

Tip: Všímejte si svých pocitů a emocí

Velkým nebezpečím pro člověka jsou jeho emoce. Strach a úzkost patří mezi nejstarší emoce. Mají za následek nejen mnoho nemocí, především však ztrátu radosti a životní pohody. Emoce nemusíme brát jako nutné zlo, běžnou součást života, se kterou nemůžeme dělat nic jiného než se jí poddávat. K emocím se můžeme postavit jako k výzvě – možnosti trénovat všímavost neboli bdělost v každodenních situacích. Jako správní jogíni můžeme s emocemi pracovat vědomě. Tady je v bodech návrh, jak na to:

1. Když přijdou, pojmenujte je

Je to vztek, frustrace, strach (čeho se bojíte), panika, úzkost nebo nervozita? Pocitů a emocí, které se každý den vynořují, je mnoho. Když se to děje, je dobré si je pojmenovat a přijmout za své. Už jen tím, že pocit nebo emoci pojmenujete, přiznáte si ji, se vám uleví. Můžete si pro sebe nahlas říct: „To jsem ale vzteklý, hněvám se.“

2. Přijměte je 

Neobviňujte z emocí a pocitů, které se vynořují, své okolí. Jsou jenom vaše. Důkazem toho je, že na stejný podnět dokážou různí lidé reagovat různě – někdo s ledovým klidem, jiný zuřivě a další s humorem. Tím, že svůj pocit přijmete: Je to můj hněv, můj strach…, přestáváte dávat vládu nad svými pocity a emocemi do rukou druhých lidí a berete si svoji zodpovědnost i sílu nazpět. Navíc tím dáváte milost sami sobě – přijímáte sami sebe takové, jací jste.

3. Položte si otázku: Jak je proměnit?

Mám podobnou zkušenost z minulosti, která se mi teď opakuje? Obvykle jde o zážitek z raného dětství nebo silné emoční trauma, které jsme prodělali a už si ho ani nemusíme pamatovat. Přesto si zkuste tuto otázku položit, třeba se vám odpověď právě vynoří z podvědomí.

4. Zkuste najít opačný pozitivní pocit nebo emoci

Na každou negativní emoci a pocit existuje opačná pozitivní. Tak třeba spokojenost – nespokojenost, odmítnutí – přijetí, apatie – aktivita, neklid – klid, ohrožení – bezpečí. Když stále dokola aktivujete negativní emoci nebo pocit, blokujete si v životě schopnost prožívat její pozitivní polaritu.

Autorkou tipu je Veronika Veselá. 

Předchozí díl výzvy Další díl výzvy

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.