Energie na talíři 1. díl: Sacharidy, tuky a bílkoviny

Energie na talíři 1. díl: Sacharidy, tuky a bílkoviny
Trénink je pro běžce zásadní, stejně důležité je ale to, co si nakládáte na talíř. Od stravy se totiž odvíjí až třetina výkonu. Co a jak jíst, aby vás jídelníček nebrzdil, ale naopak vám pomohl k vysněným běžeckým metám?

Možná se vám už stalo, že vám při běhu takzvaně ‚došlo‘. Začala se vám motat hlava, ruce a nohy se třásly, propotili jste tričko, cítili jste celkovou slabost a měli velkou potřebu ihned něco sníst – nejlépe něco opravdu hodně sladkého. Zřejmě jste se dostali do hypoglykemie. Hladina cukru v krvi klesla pod normál a mozek, jako životně důležitý orgán, ohlásil nedostatek glukózy. A trénink skončil bez ohledu na to, kolik kilometrů vám ještě zbývalo do cíle. Možná bojujete s váhou, i když běháte víc než dost. Nebo se pravidelně dostáváte do situací, kdy tělo nedokáže zabrat, přestože se vážně snažíte.

Loading
ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.