Pravidla zimního tréninku

Pravidla zimního tréninku
Běhání v zimě má své kouzlo. Nemusí vás trápit vedro ani množství lidí. Příroda nabízí krásné scenérie, ticho a klid. A navíc není třeba nikam spěchat – je totiž čas sbírat pomalé kilometry. Že se vám do běhání v mrazech nechce? Tady je návod, jak si trénink užít počasí navzdory.

Naučte se vrstvit

Oblečení by v první řadě mělo zamezit ztrátám tělesného tepla, protože tím zároveň přicházíme i o energii potřebnou pro náš výběh. Zároveň je ale potřeba, aby zůstala zachovaná volnost pohybu. Toho snadno dosáhnete tak, že využijete více vrstev tenčího funkčního prádla. Tenčí oblečení má totiž větší pružnost a neomezuje nás v pohybu v oblasti kloubů. Tenká spodní vrstva funkčního prádla také zaručeně odvede pot z těla, a to i pokud byste na sobě měli vrchní vrstvu z nefunkčního materiálu. Díky většímu množství vrstev tenčího oblečení můžete také aktuálně reagovat na změny vnějších podmínek i svoje pocity při vnímání chladu. Vždy si můžete jednu vrstvu sundat a nacpat ji do ledvinky nebo si ji omotat kolem těla tak, aby vám nebránila v pohybu. Pokud budete mít jednu vrstvu a silnou bundu, můžete si ji tak akorát rozepnout. To ovšem vede k okamžitému vychladnutí spodní vrstvy a nežádoucímu snížení povrchové teploty těla. Podle Miloše Škorpila je tenčí oblečení výhodné i pro dýchání pokožky. Snadněji totiž propouští vzduch k povrchu těla. Než se ale chladný vzduch k pokožce dostane, musí projít jednotlivými vrstvami a tím se i prohřát.

Loading
ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.