Premium obsah

Pohybem ke zdraví. I v zimě

Pohybem ke zdraví. I v zimě
Na řadu přišla temná chladná rána, kdy se nikomu nechce vylézat z postele a návraty domů po celém dni provází zapadající sluníčko spolu se štiplavou zimou. Myšlenky se v tuto chvíli upínají spíše než na tolik potřebný pohyb, ke gauči, teplé dece a oblíbenému seriálu. Přestože v zimních měsících naše chuť ke sportu klesá, pohyb zůstává stále stejně nezbytný, jak pro udržení těla v kondici, tak i k pozitivnímu naladění. Není nutné trávit cvičením dlouhé hodiny, bezpochyby postačí několikaminutový, ale intenzivní trénink.

BENEFITY PRAVIDELNÉHO POHYBU

Kdy jindy posilovat imunitu než právě v zimním období. Sport je jedním ze způsobů, jak si zvýšit, tak potřebnou obranyschopnost a potlačit riziko vzniku infekčních onemocnění.
Z dlouhodobějšího hlediska bezesporu chrání také před chronickými onemocněními, jako je DM 2. typu či onemocnění srdce.
Vyšší tep a dechová frekvence při cvičení posiluje svaly srdce a plic.
Pravidelným pohybem lze dosáhnout všemi vytoužené postavy snů.
Působí pozitivně nejen na fyzickou schránku, ale také má vliv na naladění člověka a jako terapie případné sezónní deprese.
Zároveň snižuje napětí a zlepšuje náladu.

TIPY NA SPORTOVNÍ AKTIVITY

Ať už jste vlk samotář nebo preferujete společnost, můžete se inspirovat následujícími tipy sportovních aktivit.

Nejlepším pohybem pro tělo i duši je chůze. Ideální volbou jsou tak nekonečné procházky či túry, nejlépe přírodou. Nejen, že v zimním období cestou potkáte výrazně méně lidí, ale pravděpodobně také objevíte krásná místa, dechberoucí výhledy a načerpáte tolik potřebnou energii.

Pokud vás chůze nenaplňuje a vyhovuje vám spíše rychlejší tempo, pak prodlužte krok, přidejte na intenzitě a pusťte se do běhání. Tím nejen spálíte více kalorií za poměrně krátkou dobu, ale především podpoříte funkci srdce a vyčistíte hlavu.

Pravdou je, že podzimní a zimní dny s sebou často přináší neblahé počasí, a tak pobyt venku nemusí být zrovna ideální. V takovém případě, je na čase, vyhledat oblíbené fitness centrum a registrovat se na skupinovou lekci. Výběr lekcí je rozmanitý, od jógy a pilates až po intenzivnější varianty, jako je tabata, lekce jumpingu nebo třeba spinning. Skupinovka má s přehledem tu jedinečnou výhodu, že i pokud se vám zrovna moc hýbat nechce, lehce vás strhne atmosféra v sále

Někdy je ale nálada pořádně zabrat a dát svalům, co proto. Pak je zvedání činek v posilovně to pravé. O tom, že silový trénink by měl mít v pohybové rutině každého z nás své místo, není nejmenších pochyb. Zajistí nám nejen pevné křivky prostřednictvím budování svalové hmoty, ale je dokázané i zlepšení kognitivních funkcí. Ten skvělý pocit, který se dostaví po zvednutí vyšší váhy, než naposledy, je už pouhá třešnička na dortu.

V případě, že nemáte nejmenší chuť balit tenisky do sportovní tašky a plahočit se do gymu, využijte možnost domácího tréninku. Nejen, že k němu nic nepotřebujete a nic nestojí, ale zároveň je pro tělo stejně účinný a blahodárný, jako pohyb vykonávaný mimo domov.


Vysedávání na gauči doposud nepřispělo nikomu k vysněné postavě, ani k lepší kondici. Pokud tedy máte možnost, vyražte se projít nebo vyběhněte nasbírat pár kilometrů. Při nepříznivém počasí si vystačíte s domácím tréninkem, účastí na skupinové lekci nebo se zvednutím pár těžkých činek v gymu. Ať už se pustíte do kterékoliv aktivity, jmenované či nejmenované, mějte na paměti, že postava do plavek se ladí právě v zimě a zdraví nepočká.


Zdroje:

margit.cz

aktin.cz

mayoclinic.org

 

Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.