Jak řešit problémy s hubnutím a cvičením, když se začne vytrácet motivace

Jak řešit problémy s hubnutím a cvičením, když se začne vytrácet motivace
Pamatujete si, co vás motivovalo k tomu, abyste začali cvičit a hubnout? U někoho to mohla být touha po krásném a pevném těle, u jiného snaha vejít se do oblíbeného oblečení, které ještě minulý rok nosil a pro dalšího zase touha být sebevědomý, silný a dělat pro sebe a své tělo jen to nejlepší. Každého motivuje něco jiného, ale jedno mají všichni společné – dosáhnout vytyčeného cíle.

Motivace bohužel není věčná a musí se o ni pečovat, jinak se začne pomalu vytrácet a někdy zkrátka zmizí úplně. Pokud jste se i vy dostali do bodu, kdy máte chuť se všeho vzdát, tak jsem pro vás připravila několik tipů, díky kterým svou ztracenou motivaci znovu objevíte a které vás vrátí na vaši cestu.

1. Uvědomit si, že vysoké cíle vám berou energii i motivaci

Co bylo impulzem k tomu, když jste se rozhodli, že začnete cvičit? Chtěli jste zhubnout, posílit své zdraví, dostat se do kondice nebo zformovat svou postavu do plavek? Pokud jste si zezačátku nastavili vysoké cíle a pomalu zjišťujete, že jsou pro vás nereálné, upravte je a pozměňte tak, aby odpovídaly vašim časovým možnostem a stylu života. Nechtějte po svém tělu, aby se po měsíci zpevnilo a vypadalo jako z časopisu, stejně tak nelpěte na tom, abyste za měsíc měli o pět kilo méně. Takto vysoké cíle vás od hlavní mety oddalují. V těle zároveň začíná vznikat konstantní stres, který zvyšuje stresový hormon kortizol, což značně ztěžuje vše, o co se tak usilovně pokoušíte. Z dlouhodobého hlediska je tento nastavený vzorec demotivující a je jen otázkou času, kdy se vzdáte svého snu jen kvůli tomu, že jste si toho ze začátku na sebe naložili moc.

 

2. Zapomeňte jednou provždy na čísla

 Vy nejste číslo a není třeba se ani s žádným číslem srovnávat. Osobní váha je dobrým sluhou, ale často se z ní stane zlý pán. A možná že ona je tou demotivující příčinou, která vás brzdí a která vám ubírá energii. Zapomeňte na časté vážení, a pokud se chcete vážit, tak na váhu stoupněte maximálně jednou týdně, hned po probuzení. Nejlépe však uděláte, když se budete řídit svým starým oblečením, do kterého se chcete vejít. Uvidíte, že až se do svých loňských kalhot nasoukáte snadněji, nakopne vás to k tomu, abyste u cvičení vydrželi a nevzdali to.

 

3. Rozvíjejte svůj pozitivní přístup

Hubnutí a dieta jdou ruku v ruce i s vašimi negativními pocity a strachy ze selhání. Když jsou lidé na dietě, mají často sklony mluvit o potravinách, které nemohou jíst, a pocity demotivace a hladovění jim ubírají přílišnou energii. Vraťte se proto na začátek a uvědomte si, proč jste s tím vším začali, a svůj pohled změňte tak, že se na zdravé potraviny budete dívat jako na to nejkvalitnější a nejlepší palivo, jaké svému tělu můžete dát. Natavte svou mysl tak, že každá zdravá potravina posílí vaše tělo, a naopak ta špatná, průmyslově zpracovaná vaše tělo oslabí.

 

4. Odměňte se

Získejte znovu chuť a motivaci do cvičení odměnou, která vás bude hnát vpřed. Držte se svého plánu a na konci měsíce si dopřejte malou či velkou odměnu za svou tvrdou práci, kterou jste věnovali sobě. Dojděte si na kosmetiku či masáž nebo si kupte nové legíny, které budou vaším důvodem, proč si jít zrovna dnes zacvičit.

 

5. Odpusťte si výmluvy a hledejte důvody

Každý den je úplně jiný a to, co vás na začátku motivovalo, nemusí dnes fungovat. Zamyslete se a uvědomte si věci, které vás předtím inspirovaly k tomu, abyste začali cvičit. Připomeňte si ten pocit, který zažíváte pokaždé, když docvičíte, když se ve vašem těle vyplavují hormony štěstí. Připomeňte si, kolik energie vám cvičení dává, jak vás zklidňuje, jak vás dělá silnějšími, vyrovnanějšími a šťastnějšími. Sami uvidíte, že až si všechny tyhle pocity opět uvědomíte, budete odhodlaní jít si zacvičit mnohem silněji než kdykoli předtím. 

 

6. Zamyslete se nad možnými následky

Další skvělou motivací je uvědomit si následky, které mohou vzniknout, když se přestanete hýbat – přibírání na váze, špatná nálada, možné zdravotní problémy, nižší kvalita života a méně energie.

 

7. Vyzkoušejte něco jiného

Možná jste se dostali do bodu, kdy vás cvičení začalo nudit, a buďme k sobě upřímní, stereotyp nikoho nebaví, a proto je nejlepší čas vyzkoušet něco nového. Co třeba tanec, plavání, kruhový trénink nebo konečně prvních 5 km běhu? Zkuste se zamyslet nad věcmi, které máte rádi nebo které vás přitahovaly v dětství. Najděte si chvilku a projeďte internetový svět, zaručuji vám, že objevíte nespočet aktivit, které vás ohromí a které budete rozhodně chtít vyzkoušet.

 

ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.