Prvním krokem je začít s cvičením. Není nikdy pozdě začít se pohybovat a posilovat své tělo. Doporučuje se kombinovat aerobní cvičení, jako je chůze, plavání nebo jízda na kole, s posilovacími cviky. Aerobní cvičení zlepšuje kardiovaskulární kondici a spaluje kalorie, zatímco posilování posiluje svaly a zvyšuje jejich objem.

Dalším důležitým prvkem je pravidelnost cvičení. Vyhraďte si čas na cvičení a snažte se držet pravidelného plánu. Doporučuje se cvičit minimálně třikrát týdně, ideálně ve stejné denní době. Můžete si naplánovat tréninkový program, který zahrnuje různé typy cvičení, jako je chůze, jóga, posilování nebo třeba taneční hodiny. Důležité je najít aktivitu, která vám přináší radost a motivaci.

S přibývajícím věkem je také důležité věnovat pozornost správnému protažení a flexibility. Protahování svalů pomáhá udržet je pružné a zlepšuje pohyblivost kloubů. Vhodné jsou cviky jako je rozcvička pro páteř, protažení hamstringů a natahování ramenních svalů. Můžete také zvážit jógu nebo pilates, které jsou skvělými aktivitami pro zlepšení flexibility a tělesného uvědomění.

Při cvičení po padesátce je důležité naslouchat svému tělu a respektovat jeho limity. Než začnete s novým cvičením, poraďte se se svým lékařem nebo odborníkem na pohybovou aktivitu. Pamatujte, že každé tělo je jedinečné a může vyžadovat individuální přístup. Nenechte se odradit případnými obtížemi na začátku. S časem se vaše tělo přizpůsobí a zlepšíte své fyzické schopnosti.

Kromě cvičení je také důležité věnovat pozornost stravě a životnímu stylu. S přibývajícím věkem se metabolismus zpomaluje, takže je důležité udržovat vyváženou stravu a zdravý jídelníček. Zahrňte do své stravy dostatek čerstvého ovoce a zeleniny, celozrnných produktů, bílkovin a zdravých tuků. Také pijte dostatek vody a omezte příjem škodlivých látek, jako jsou alkohol a kofein.

Kromě toho, nezapomeňte na důležitost spánku a odpočinku. Kvalitní spánek je klíčový pro regeneraci těla a mysli. Snažte se dodržovat pravidelný spánkový režim a vytvořit si příjemné prostředí pro odpočinek.

Nakonec, nezapomeňte se také starat o svou duševní pohodu. Po padesátce je důležité najít si čas na relaxaci a vyrovnávat se se stresovými situacemi. Vyzkoušejte techniky jako meditace, hluboké dýchání nebo jóga. Také se snažte vyhledávat pozitivní společnost a vytvářet si čas na radostné aktivity, které vám přinášejí štěstí.

Cvičení s Danou Škorpilovou

Svaly jsou důležité v každém věku. Čím jsme starší tím je pro nás pracnější si svalovou hmotu udržet. Přitom aktivní svalovou hmotu tolik potřebujeme. Takže nebojme se ji posílit pravidelným cvičením. Dana Škorpilová vám ukáže, jak správně posílit a procvičit celé tělo prostřednictvím tzv. full body tréninku. Ke cvičení budete potřebovat pouze gumičku a cvičební podložku – jednoduché pomůcky, které máte jistě doma. Cvičením posílíte hýždě, nohy, záda, hrudník, břicho, ramena, tricepsy i bicepsy. Zkrátka celé tělo (někdy i v jednom cviku)J. Podle vaší aktuální fyzické kondice celou sérii opakujte 2x–3x.

Zdroj:

Dana Škorpilová - trenérka fitness