Premium obsah

Jóga v obýváku aneb 5 pravidel bezpečné domácí praxe

Jóga v obýváku aneb 5 pravidel bezpečné domácí praxe
Pokud jógu provádíte na sílu a výkon, bez správné technické průpravy, navíc nepozorně k vlastnímu tělu, pak riskujete svoje zdraví. Snažit se udělat pozici v co nejintenzivnějším rozsahu, kdy jdete do maxima, abyste byli stejně dobří jako lektorka nebo váš guru z Instagramu, je v rozporu s jógovou filozofií.

Podle jógasúter ásana v sanskrtu znamená sed. Celá praxe pozic nám tedy má pomoci dosáhnout tělesné zdatnosti a kondice, abychom zvládli, a teď se podržte, správně sedět! Zvládnout v klidu a bez bolesti sedět nám totiž pomáhá přejít k praxi dechových technik a meditaci. Otevírají se nám tak další stupně osmidílné stezky zformulované Pataňdžálim a s nimi i cesta k osvícení, nebo chcete-li slovy západní psychologie – k lepšímu poznávání sebe sama. Protože o to jde v józe především.

Loading
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.