Proč jíst hořkou čokoládu?

Kvalitní hořká čokoláda s vysokým obsahem kakaa je bohatá na antioxidanty.
Zdroj: Gulsina / Shutterstock
Hořká kvalitní čokoláda s vysokým obsahem kakaa je velice příznivá pro lidský organismus. Kakao je totiž bohaté na antioxidanty, které pomáhají tělu odbourávat volné radikály, a tím ho chrání před vznikem různých onemocnění. 

Pokud budeme konzumovat čokoládu, která má více jak 85 % kakaa dostaneme do těla i spoustu minerálů. Kakao totiž obsahuje mangan, železo, hořčík, fosfor, zinek a draslík. Díky vysoké energetické hodnotě dokáže čokoláda nabudit organismus, takže ne nadarmo se říká, že si máte vzít čokoládu s sebou, pokud vás čeká náročný trek nebo sportovní výkon. Čokoláda navozuje pocit štěstí, takže se po její konzumaci cítíme uvolněnější, šťastnější a zkrátka plní endorfínů. Obsahuje totiž látku phenylethylamin, která do těla vysílá signály blaha, uspokojení a štěstí.

Kvalitní čokoláda může dokonce i pomoci snižovat krevní tlak, zlepšit krevní oběh a zpomalit stárnutí cév. Za to mohou flavanoly obsažené v kakau, které aktivují produkci oxidu dusnatého. Ten pozitivně působí na cévy, které se díky němu lépe rozšiřují a dochází tak ke zvýšení krevního toku.

Toto všechno hraje v čokoládě prim. Nezapomínejte ale na to, že je to vysoce kalorická pochoutka, tudíž s ohledem i na všechna pozitiva, neměli bychom to s konzumací čokolády přehánět. Čtvereček až dva bohatě našemu tělu postačí, aby si z ní vzalo to nejlepší.

Jak vybrat tu kvalitní? U výběru se zaměřte na tři věci, to je složení čokolády, přidané ingredience, senzorický vjem. Kvalitní hořká čokoláda by se měla skládat pouze z kakaových bobů, kakaového másla, sójového lecitinu a cukru. Vybírejte čokolády, které mají co nejkratší popis složení. Zaměřte se na procentuální zastoupení kakaa. Zde platí, čím více tím lépe. Pozor si dávejte na množství přidaného cukru. Hlídejte si, aby čokoláda nebyla doslazována různými umělými sladidly a nebyli v ní další přidané umělé látky.

 

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.