Elektropohon si lze přidávat na řídítkách a každá značka to má trochu jinak. Nejnižší bývá pojmenovaný jako eko, pak následuje tour, e-MTB a turbo. Některá kola mívají také mód walk asistent, což je výpomoc, když kolo tlačíte. Podle toho, který z nich zvolíte, určuje, jak moc vám bude energie pomáhat a jak rychle pojedete. Takže eko nejspíš využijete na rovné cyklostezce a turbo zapojíte až v ostrém stoupání.

Baterie má ale své limity. Každý výrobce udává dojezd kola, ten se může lišit od 20 do 200 kilometrů podle typu baterie. Vždy se ale jedná o jízdu za ideálních podmínek. Samozřejmě platí, že čím víc energie využijete, tím rychleji se baterka elektrokola vybije. Záleží na zvoleném módu, váze cyklisty, povětrnostních podmínkách, rychlosti jízdy a na terénu, v jakém se pohybuje. Méně z baterky ubývá na údolní cyklostezce, více jí dá zabrat těžký terén a stoupání do alpských kopců, ale také ostrý protivítr.

Motorek bývá umístěný buď ve středu kola (to jsou ty dražší a kvalitnější modely), anebo u zadního kola. Kola s motorem v zadní náboji se dají pořídit od třiceti tisíc, nevýhodou je, že tím, jak na tom člověk sedí, se přetěžuje zadní kolo a těžiště se přesouvá jinam. Dražší kola s motorem umístěným ve středu se chovají jako normální kola.

Stejné je také přehazování. Kola se středovým motorem mají jeden převodník vpředu a vzadu kazetu s 9 až 12 pastorky v závislosti na výbavě kola. E-kola s motorem v zadní náboji mají standardní převody – vpředu dva nebo tři převodníky a vzadu kazetu s 8 až 11 pastorky dle výbavy kola.

Zdroj: časopis Kondice, www.bikegallery.cz