Není čas na cesty do fitka? Cvičte doma!

Není čas na cesty do fitka? Cvičte doma!

Mnozí podceňují účinek domácího cvičení, takže když se jim nepovede zajet do fitka, už se na cvičení ten den „vykašlou“, protože doma to přece nemá smysl. To je však omyl. I domácí cvičení má totiž velký efekt a navíc si vystačíte s běžnými věcmi a především vlastní vahou, takže se s tím ve finále poperete snadno, levně a efektivně.

Jak vypadají běžné pomůcky na cvičení?

Můžeme vás uklidnit – k tomu, abyste mohli začít s domácím cvičením, si nepotřebujete zařizovat vlastní tělocvičnu, úplně stačí mít v obýváku nebo v ložnici trochu místa navíc. Jediné, do čeho by měl začátečník investovat, je podložka na cvičení, neboli takzvaná karimatka. Tu navíc můžete koupit za opravdu výhodnou cenu, pokud si pohlídáte akční leták Kaufland.

Peněženku není třeba vytahovat ani v případě, že plánujete cvičení s činkami. Namísto nich totiž můžete použít PET lahve naplněné vodou nebo pískem. Na začátek si připravte půllitrové, které na úvod do domácího cvičení bohatě postačí, a postupem času můžete objem navyšovat.

Jak začít s domácím cvičením?

Pokud žijete sami, tak si prostě jen vyhraňte čas a náladu na domácí protažení a posílení těla. Jestliže žijete s partnerem či partnerkou nebo máte malé děti, nejprve se postarejte o to, abyste měli čas sami pro sebe. Případně můžete ostatním členům domácnosti nabídnout, aby se k vám přidali.

Poté si vytvořte dostatečný prostor ke cvičení a ostatním členům domácnosti jasně sdělte, že jdete cvičit, takže vás nebudou rušit věčnými požadavky ani nebudou omezovat v pohybu. Pokud máte malý byt a musíte cvičit třeba v obýváku, požádejte děti, aby byly po dobu vašeho cvičení ve svém pokoji, klidně i s druhým rodičem.

Pak už si jen přichystejte vše, co ke cvičení budete potřebovat, napijte se a rovnou si nalijte i vodu, kterou budete podle potřeby popíjet během cvičení. Zajistěte si hudbu nebo třeba průvodce cvičením, ať už z televize, počítače, mobilu nebo tabletu, a můžete směle začít s rozehříváním svalů- tedy poklusem a poskakováním na místě.

Na co si dát u domácího cvičení pozor?

U domácího cvičení nikdy nepodceňte přípravu na cvičení, ale ani protahování po cvičení. Bezprostředně před cvičením nikdy nejezte, bylo by vám velmi těžko a motivaci ke cvičení byste hned ztratili. Naopak se soustřeďte více na pití, ať vás během cvičení a po něm nebolí hlava.

Vždy se snažte procvičit všechny partie těla, nikoliv jen břicho nebo boky. U každého cvičení se zapojují jiné svaly a k tomu, abychom měli správné držení těla, dobrou kondičku a abychom minimalizovali bolesti zad i jiných oblastí, je třeba procvičit opravdu všechny.

Když vás přestane cvičení s vlastní vahou bavit

Až se dostanete do kondice a cvičení s vlastní vahou už pro vás nebude takovou výzvou jako na začátku – když tedy nepočítáme extrémní polohy a cviky pomocí zatížení vlastní hmotností – budete jistě mít dobrou motivaci k pořízení dalších pomůcek ke cvičení.

Ale zase není nutné utrácet tisíce, protože třeba gymnastický balon, který se vám bude doma velice hodit, pořídíte díky akčním slevám z Lidl letáku za skutečně minimální cenu. Podobné to může být s expandérem nebo třeba balanční podložkou, která dokáže zapojit i ty svaly, o nichž jste dosud nevěděli, že je vlastně máte!

Komerční prezentace

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.