Poradíme vám, jak konečně zhubnout běháním

Poradíme vám, jak konečně zhubnout běháním

Začít běhat můžete kdykoliv. My vám poradím, jak to udělat, aby běh byl opravdu efektní.

Zajímá vás, které hollywoodské celebrity propadly běhu? Raději se ptejte, které mu nepropadly. Ušetříte si čas. V losangeleských kopcích totiž běhá snad každý. Reese Witherspoon, Jessica Biel, Scarlett Johansso, Heidi Klum… Běhání je zkrátka fenomén dnešní doby. Kdo neběhá, jako by se nehýbal. Běžecké boty se po celém světě obouvají kvůli fyzické i psychické kondici, endorfinům a štíhlé postavě. Pokud patříte k těm, kteří chtějí na své trase především vypotit přebytečné tukové zásoby, pak čtěte pozorně. Trenéři celebrit, David Kirsch a Joe Dowdell, se shodli na třech zlatých pravidlech shazování kil při běhání.

1. Tím prvním kouzelným slovíčkem je intervalový trénink. Jde o střídání pomalého a rychlého běhu. Proč funguje? Nedovolí, aby si vaše tělo zvyklo na dlouhodobě stejnoměrnou zátěž, a tak při pohybu začalo spalovat méně a méně kalorií. Zakomponujte proto do svého běhu několik krátkých sprintů (např. 15 až 30 sekundových). Začněte na dvou sprintech a postupně přidávejte. Po osmi týdnech byste se měli dostat na osm sprintů.

2. Nenechte se odstrašit kopci. Běhání do vršků je náročné, ale vyplatí se. S každým dalším stupněm stoupání svahu spalujeme o 10 % kalorií více. Najděte si v okolí kopec a jednou týdně si ho vyběhněte. Ze začátku si zřejmě budete muset vypomoct chůzí, po pár týdnech se už ale budete poohlížet po něčem strmějším. Odměnou vám bude skvělá kondice i štíhlá postava.

3. Nehladovte. To první, co ztratíte, budou těžce vybudované svaly. A tím si ani nezlepšíte fyzičku, ani nezhubnete. Jezte zdravou a vyváženou stravu plnou ovoce, zeleniny, nízkotučných mléčných produktů, rybího masa a celozrnného pečiva.

Kondice

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.