Pro své zdraví udělejte maximum

Pro své zdraví udělejte maximum

Co člověk ve skutečnosti vlastně potřebuje? Hmotné statky? Obdiv okolí? Poslední módní výstřelky? Jistěže ne! Jediné, co skutečně k životu potřebujeme, je štěstí a také zdraví. Co pro sebe můžete udělat právě nyní?

Svaly spálí víc než tuk

Pohyb tělo tvaruje a zpevňuje, spalujew kalorie získané jídlem. Při úpravě těla k lepšímu tedy jde o to, získat svaly na úkor tukové vrstvy. Látková výměna zabezpečující život organismu za zcela základních podmínek (vleže a s vyloučením pohybu) se nazývá bazální metabolismus. Právě jeho prostřednictvím se spaluje většina celkového energetického výdeje. Ženy mají nižší bazální metabolismus než muži a stárnutím se ještě snižuje. Jakmile vzroste podíl svalové tkáně v těle, zvýší se i bazální metabolismus.

Rajské potěšení

Rajčata jsou faktickou vitaminovou bombou: obsahují beta-karoten, vitaminy C a E, spoustu minerálů, lykopen, zinek a chrom.

Kiwi a hrozny představují zásobárnu vitaminu C a B, banány uklidňují žaludek.

Cholesterol dolů!

Platí, že hladina celkového cholesterolu by neměla překročit 5 mmol/l. V Česku má vyšší hladinu cholesterolu až 70 % dospělých! Většina z nich nastalou situaci nijak neřeší, a přitom stačí tak málo: za pouhé snížení hladiny cholesterolu v krvi o 10 % klesne riziko kardiovaskulárního onemocnění, jímž je každý nositel vysoké hladiny cholesterolu ohrožen, o celých 20 %! Stačí zdravější strava (s minimem živočišných tuků a cukru), shodit pár kil a pohybovat se.

Raději rybu než řízek

Naše populace o ryby příliš nestojí, a tak veškerá doporučování nepadá právě na úrodnou půdu. Opravdoví gurmáni vědí své. „Rybí maso je chutné a lehké, poskytuje jód důležitý pro rozvoj a fungování mozku, a spoustu dalších benefitů,“ říká Julie S. (28). „Ryby předkládám rodině dvakrát v týdnu, děti jsem naučila poradit si s kostmi.“

Nebojte se čokolády

Menší kousek tmavé čokolády organismu dodá hořčík, tolik potřebný pro zvýšení hladiny serotoninu, a tuk, který přispěje k vyplavení hormonu štěstí, endorfinu.

Jak vyzrát na počasí

Stále větší počet lidí vnímá svoji citlivost na počasí. Jsme totiž čím dál choulostivější. Co s tím? Střídejte ráno studenou a teplou sprchu, zajděte si do sauny a choďte pěšky do schodů i opačným směrem. Rozkolísaný krevní oběh posílí kyselina listová, která je obsažena v sójových produktech, špenátu, kvasnicích, v listové kapustě. Oblékejte několik tenkých vrstev oblečení, aby bylo možné při oteplení část odložit. Využívejte každou možnou chvilku k procházce alespoň v městském parku.

Jak zahnat nachlazení

Při nachlazení vlezte do vany s horkou vodou a příjemnou vůní. Pomůže zázvorový, šípkový či jiný čaj z bylinek. Je-li to možné, ulehněte s pěknou knížkou a příjemným partnerem do vyhřáté postele.

Rozmazlujte se

V rámci prevence před nejrůznějším onemocněním si hlavně udržujte dobrou náladu. Smějte se, jak to je jenom možné! Rozmazlujte se v koupelích, jděte si zaplavat, dopřejte si kvalitní kosmetickou péči. Těšte se na hezké počasí a na každý den, v němž sluníčko oblažuje svět. Připíjejte si na zdraví! Flirtujte a nezanedbávejte své milé!

Optimismus a správný přístup k životu nás nejlépe ochrání před psychosomatickými chorobami. Zdravá duše je totiž základem zdravého těla.

Zkontrolujte očkování

Zimní období je nejvhodnější k očkování proti klíšťové encefalitidě. Pokud se pravidelně pohybujete v oblastech, v nichž jsou klíšťata častým jevem, dejte se rozhodně očkovat. Střední Evropa je z tohoto hlediska zcela stejná, klíšťata se dostávají do stále vyšších poloh (u nás na Šumavu a do Krkonoš), problémy má v posledních letech například i Švédsko. Pozor, onemocnění klíšťovkou hrozí invaliditou i smrtí!

Kafe.cz

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.