Jak zkombinovat jógu s dalším pohybem?

Jak zkombinovat jógu s dalším pohybem?

Nejdříve bych ráda poděkovala za vaše videa jógy, která jsem si zamilovala. V minulosti by mě nenapadlo, že je cvičení jógy tak prospěšné a zábavné. Já jsem ji začala cvičit hlavně proto, že trpím na vysoký tlak a mám i gynekologické problémy a celkově jsem víc nervózní člověk, takže jsem hledala něco vhodného pro mě a řekla jsem si, že se pokusím zmírnit zdravotní potíže pomocí jógy. Necvičím jen jógu, snažím se cvičit i Pilates a krátké intenzivní kardio-cvičení tak na 10 - 15 minut. A teď bych potřebovala od vás poradit, jak to správně nakombinovat? Jestli mám nejdříve cvičit jógu a pak kardio, nebo opačně? Nebo jeden den jógu a druhý den kardio a třetí třeba Pilates? Hubnout nepotřebuji, to se mi už povedlo - 172 cm, 55 kg, 35 let. Měla jsem hlavní problém s tukem na břiše, ale ten už díky pravidelnému cvičení zmizel. A další dotaz na vás by byl, jestli můžu cvičit některý typ jógy, když mám zrovna sunisitidu (zánět vedlejších nosních dutin), ale nechce se mi jen tak sedět a naříkat. Je vhodné cvičit jógu, když vám zrovna není dobře? Děkuji předem za odpověď na mé otázky.

Zuzana Klingrová

Kondiční trenérka. Vyučuje jógu ve studiu Fitlight, kterého je zároveň majitelkou. Dále je programovou ředitelkou Resortu Svatá Kateřina, kde rovněž vede lekce jógy.

Moc děkuji za váš milý dotaz. Určitě není dobré nejdříve cvičit jógu a poté kardio lekce. Můžete určitě pozice z jógy použít ve vašem protažení po kardio cvičení. Můj návrh je střídat aktivity v týdnu. Například: pondělí – jóga, úterý – kardio spojené s posilováním (s váhou vlastního těla viz. Magbook Kondice) a protažením, středa – pilates, čtvrtek – kardio (jako úterý), Pátek – jóga…

A odpověď na vaši druhou otázku:

Ano, můžete cvičit některé pozice – dítě (balasana), pes s hlavou dolů (Adho Mukha Svanasana), pozice králíka (Sasangasana), hluboký předklon ve stoje (uttanasana). Zůstaňte v pozici 1min a pak relaxujte. I při obtížích je lepší malý pohyb, pomůžete toku lymfy a dříve se vám uleví. Zkuste zařadit Jala nétí – očista nosu a dutin jako prevenci a dechová cvičení – pranajamu (v období klidu).

Hezký den, Zuzka

Zuzana Klingrová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.