Chůze 3: Když nemáte čas chodit

Chůze 3: Když nemáte čas chodit

Nemáte čas na posilovnu? Budiž. Nemáte čas na ranní půlhodinku jógy? Budiž. Ale že nemáte čas na to, abyste chodili, tomu se v podstatě nedá věřit. Chůze má totiž tu výhodu, že na ni nemusíte hledat speciální čas, ale můžete z ní učinit součást svého každodenního života, aniž byste museli zásadně měnit své zvyky nebo režim dne.

„Začněte tím, že vynecháte výtah, vystoupíte o dvě tři zastávky MHD dříve, půjdete svižným tempem na nákup pěšky,“ radil vždycky doktor Jan Hnízdil, rehabilitační lékař. Jděte alespoň kus cesty z práce domů pěšky, po svých vyrazte i na návštěvu k přátelům. Co vlastně děláte o polední pauze? Jdete na oběd a pak na kávu? Kupte si oběd s sebou, vyšlápněte si ostrou chůzí pěšky do parku vzdáleného čtvrt hodiny a dejte si ho tam. Jen si nedávejte bagetu plnou majonézy.

Mimochodem, pokud budete chodit, prospěje to dost možná i vašemu sociálnímu životu, protože začnete lidi potkávat nejen na internetu a sociálních sítích. Můžete navíc dosáhnout i toho, že se k vám někdo z blízkých nebo přátel přidá.

Najděte si cíl

Když pojedete do práce autobusem nebo autem, bude to pravděpodobně vždycky po stejné trase. Pěšky ale můžete jít každý den trochu jinou cestou – odměňte se návštěvou nově objevené kavárny či galerie, protáhněte si cestu o kousek čtvrti se zajímavými domy. Pokud potřebujete ke svým svižným procházkám cíl, stejně jako řada dalších lidí, najděte si jej – může to být vyhlídka nad řekou nebo třeba čerstvý chřest z tržiště, které je od vás vzdálené půl hodiny svižné chůze.

Praktická rada na konec – Změřte si to!

Možná vám chůze jen tak připadá nudná nebo máte pocit, že tímhle pohybem přece nemůžete žádnou energii spálit. Proto si změřte, kolik toho ujdete a jak jste na tom s výdejem kilojoulů. Na českém serveru www.podvou.cz najdete odkazy hned na několik aplikací do mobilních telefonů, které si můžete zdarma stáhnout a ony to změří za vás.

Jde například o aplikaci Pedometer určenou pro iPhone či telefony s operačním systémem Android. Podobné programy se případně dají za pár korun zakoupit: hledejte na internetu dle typu mobilu aplikace nazvané Pedometer, Foot Steps, Walker Tracker či Sports Tracker a podobně. Stáhnutí do mobilu je záležitostí okamžiku, používání bývá intuitivní.

Radka Wallerová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.