30 Day Shred: Cvičení podle videa Jillian Michaelsové

30 Day Shred: Cvičení podle videa Jillian Michaelsové

30 minut denně po 30 dní: to je recept, který ordinuje cvičitelka Jillian Michaelsová k dosažení lepší figury a shození přebytečných kilogramů. Střídání posilování a aerobního cvičení vám za rekordní čas vytvaruje postavu. Jillian dokázala zvednout z gauče už tisíce lidí po celém světě. Včetně mě.

Program zvaný 30 Day Shred vytvořila sama Jillian Michaelsová. V tomto videocvičení pomáhá zatočit s přebytečnými kily, se kterými se mnozí z nás potýkají, stejně jako Jillian kdysi v dospívání. Program se skládá ze tří úrovní: podle každé cvičíte deset dní, pak přejdete na těžší. Denně vám program zaberete necelých 30 minut.

Cvičení je totiž založené na třech minutách posilování s činkami, dvou minutách kardio cvičení a minutě posilování břišních svalů. Spolu s Jillian cvičí ještě dvě hodně, hodně vysportované slečny – jedna předvádí lehčí varianty cviků, druhá naopak pokročilejší. Celý květen jsem den co den zkoušela, co mé tělo vydrží a jestli se začne měnit k lepšímu. A vězte, že skutečně začalo…

 

 

Level 1

Tvrdý start! Jillian nešetří ani začátečníky, nicméně vše podrobně vysvětluje. Zpočátku si připadáte trochu trapně, když hýbete koleny do kolečka, bušíte pěstmi do prostoru před vámi nebo skáčete přes imaginární švihadlo. To ale přestanete vnímat ve chvíli, kdy zjistíte, jak z tohoto cviku bolí lýtka. V půlce jste už solidně zadýchané. Útěchou vám ale může být pohled na cvičitelky, ze kterých pot lije stejně jako z vás.

Po sedmi lekcích jsem musela kvůli nařízení doktorky cvičení na den vynechat. Překvapilo mě, že mi tato půlhodinka chybí! Stačilo pár dní a stal se z ní rituál. Ten samý den jsem zpozorovala první změnu na svých zádových svalech a stehnech. U kritického břiška se samozřejmě jako naschvál pořád nic neměnilo.

Level 2

Po první lekci další úrovně se mi zastesklo po prvním levelu. Poslední dny jsem totiž už měla pocit, že mi všechny cviky jdou. Teď mě trénink znovu vyřídil. Jillian ale hodně vtipkuje a svým ďábelským smíchem povzbuzuje své kolegyně i mě.

I v této úrovni se vyskytují cviky, u nichž jsem opravdu nechtěla, aby mě někdo viděl: zejména u druhého kardio cvičení, kdy přeskakujete z místa na místo skoro jako Martina Sáblíková. Vzápětí jste zapření o ruce jako při kliku a poskakujete u toho nohama dopředu, dozadu i do stran.

Ještě brutálnější se mi zdály poskoky při rotování pánve, kdy mě píchalo v boku jako při sprintu (ne že by mě k němu od dob tělocviku někdo přemluvil, ale představuju si, že asi takhle to musí bolet). Od páté lekce ale bolest ustala a při osmé lekci jsem se dokonce na tento cvik těšila. Ke konci jsem si začala užívat i dvojité skoky přes švihadlo, které bylo samozřejmě fiktivní.

Level 3

Poslední úroveň je o poznání pestřejší než ty předchozí. Také vám bude rychleji utíkat, protože se nezastavíte ani na sekundu. Už samotné zahřátí probíhá v dost rychlém tempu. Během prvních lekcí jsem ani nedokázala rozlišit, kdy posilujeme a kdy se zahříváme – všechny části lekce dají člověku pořádně do těla. První úroveň tohoto programu se s odstupem času zdála jako pohoda, protože tady se opravdu dře!

V pozici kliku, kdy se střídavě zvedají ruce s činkami a nohy, mi ale vypovídalo službu levé zápěstí, a to dost bolestivě. Proto jsem jej raději nepokoušela a nahradila tento cvik podle mě nejpodobnějším posilováním z předchozí úrovně. Snad by se Jillian nezlobila…

Okolo 25. lekce bojuju s nechutí cvičit, u cviků přemýšlím nad něčím jiným a už mě to vůbec nebaví. Do hry mě ale vrací konečně viditelné výsledky a také uznalá pochvala mého přítele! Nebudu lhát, kromě cvičení jsem svůj úspěch oslavila čokoládou. Však bylo za co se odměnit.

Výsledky

Mojí motivací bylo hlavně vytvarovat postavu a zploštit bříško, nikoliv shodit kila. Doma nemám váhu, takže úbytek tuku jsem pozorovala jen pravidelným focením. Toto cvičení mě přesvědčilo, že výmluvy typu „nemám čas“ jsou opravdu směšné a že za měsíc se vaše tělo může opravdu hodně změnit. Hlavně když ještě omezíte večerní mlsání, stejně jako já. Každopádně Jillian, díky!

 

 

Tipy ke cvičení s Jillian Michaelsovou

  • Před cvičením si pusťte lekci nanečisto, abyste pochytili pokyny trenérky. Soustřeďte se na její slova, protože při cvičení kolikrát nebudete mít čas vnímat, co říká. To platí dvojnásob, pokud si nejste jistí svou angličtinou.
  • Nezatracujte těžší varianty cviků. Ke konci levelu je zvládnete.
  • Z lehu do stoje se zvedejte přes bok, nikoliv přímo. Je to šetrnější.
  • Doporučuji cvičit každý den ve stejný čas. Díky tomu na program nezapomenete.
  • Závěrečný strečink si prodlužte a ještě se protáhněte: lýtkové a zádové svaly potřebují ještě trochu víc, než ukazuje Jillian.

Monika Trojanová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!