25 tipů, jak si užít podzim

25 tipů, jak si užít podzim

Dny se krátí a nedostatek slunečních paprsků dává zabrat našemu zdraví i psychice. Není divu, že přichází únava, stres, nachlazení, nebo dokonce smutná nálada. Nabijte se energií a zůstaňte fit!

Jak na stres a depresi?

Lidem, kteří trpí depresí, chybí serotonin, látka, na jejíž tvorbě se podílí denní světlo. Využijte proto dnů, kdy svítí slunce nebo vyzkoušejte světelnou terapii. Množství serotoninu se dá také dodat potravou, do jídelníčku zařaďte například ořechy, celozrnné pečivo, brambory nebo banány, a pohybem. Je prokázáno, že i krátká procházka zvyšuje množství této látky.

Odolejte chřipce

Podle slov praktické lékařky Ireny Kudrnovské je nejúčinnější očkování proti chřipce. Kromě toho existuje mnoho prostředků, jak zvýšit imunitu a vůbec neonemocnět. Dopřejte si saunu, choďte na masáže a nadopujte se vitaminy. Důležitý je také dostatečný odpočinek a alespoň osmihodinový spánek. Pomoci mohou také podzimní detoxikační kúry.

Rozptylte se

V kondici vás udrží pohyb na čerstvém vzduchu a sportování, dejte mu přednost před sledováním televize nebo vysedáváním před počítačem. Také na podzim se dá vyrazit na výlety například do zoologických zahrad nebo památek, které mají prodlouženou otvírací dobu.

Vyživte se

Využijte sezónní ovoce a zeleninu, které dodají tělu většinu potřebných látek, vitaminů a minerálů. Zkuste recepty, jejichž základní surovinou jsou například dýně, ořechy nebo houby.

Jana Vecánová

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.

  1. Dana Homolková | 20. 11. 2011 v 14:27

    Dobrý den, tipy, jak si užít podzim, najdete v jednotlivých článcích, které všechny patří do tohoto speciálu. Zdravíme z redakce

  2. KF | 20. 11. 2011 v 13:11

    Přesně tak! Není-li to seriál na pokračování… a na to nevypadá 😉

  3. Zuzka Zaharowska | 19. 11. 2011 v 20:51

    Kde je těch 25 tipů na užívání? 🙂