Jak jíst před cvičením

Jak jíst před cvičením

Je pravda, že když jdu cvičit hladová, začnu hned spalovat tuky?

Eva Beníšková

Eva Beníšková

Výživová poradkyně a fitness trenérka. Poskytuje také výživové poradenství pro diabetiky a celiaky, ze sportu se věnuje zejména ZUMBĚ. Více informací najdete na www.beniskova.cz.

Ne, to je mýtus, bohužel dost rozšířený. Tuky začnete spalovat až zhruba po půlhodině cvičení ve správné tepové frekvenci. Z hladu se vám může udělat akorát tak špatně, budete unavená a určitě nedosáhnete požadovaných výsledků.

Eva Beníšková

Zaujal Vás článek? Doporučte jej přátelům!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, ani použita pro zasílání jakýchkoliv sdělení.

  1. Lucie Frydecká | 02. 05. 2012 v 15:55

    Petro, tady máme pro Vás upřesnění od Evy Beníčkové. Moc zdravím!

    Dobrý den,
    máte pravdu, i já jsem četla odlišný náhled na věc.
    Každopádně cvičení na lačno může být efektivní, ale na druhou stranu může také dojít k vytížení organismu /tělo nemá rychlou energii/. Zde je asi třeba přihlédnout, jak se ráno cítíte. Pokud člověk dodržuje zásady vyváženého stravování a a nejpozději 2 hodiny před spaním má lehkou druhou večeři ( zejména ve formě bílkovin…) není nic špatného na tom, že si ráno nejdříve zasportuje a poté má snídani.
    Já osobně doporučuji určitě sklenici vody (třeba do vody dát pár kapek citrónu) hned po probuzení a např. kousek (1/2) banánu nebo pár lžiček jogurtu, ale je to opravdu velmi individuální. Jestli se cítíte dobře ve Vašem režimu, neměňte to.

    E.B.

  2. Dana Homolková | 23. 04. 2012 v 08:55

    Dobrý den Petro, váš dotaz jsme předali naší výživové poradkyni , která vám odpoví. Díky za dotaz a zdravíme z redakce.

  3. Petra K | 19. 04. 2012 v 11:10

    Dobrý den, mám dotaz ohledně jídla před cvičením , slyšela jsem již dva odlišné názory a zajímá mne ten Váš 🙂 – vím, že cvičit nalačno je zřejmě nesmysl, naopak jinde jsem se dočetla, že tělo sahá ihned do tuků, jelikož po ránu nemá jaké cukry by pálilo. Chci se tedy otázat na konkrétní situaci. Ráno se po probuzení napiji a pak jezdím přibližně 20-30 minut na rotopedu (tak rychle, abych se zapotila), pak se protáhnu a po 10 minutách po cvičení snídám (většinou ovoce-jablko, banán + ovesné vločky, bílý jogurt, rozinky, ořechy) – má takovéto moje snažení cenu? nebo si mám dát třeba ten zmíněný banán a teprve pak cvičit? – nebude moje tělo primárně sahat po energii z toho ovoce?nemám bohužel ráno čas cvičit déle než 30-40 minut.

    velmi děkuji za odpověď

    Petra

  4. Dana Homolková | 16. 11. 2011 v 10:50

    Dobrý den, Heleno, Váš dotaz předáme některému z našich odborníku. Děkujeme a zdravíme z redakce.

  5. Helena | 15. 11. 2011 v 16:01

    Jak správně hubnout se sníženou funkcí štítné žlázy?