Vše, co vás zajímá o menopauze

menopauza_Jak ji zvládnout
Kila navíc vás vůbec nemusí trápit. Jen nesmíte podcenit prevenci. Omezte živočišný tuk, jednoduché cukry a sůl a naopak přidejte vlákninu, kterou najdete hlavně v zelenině, celozrnných obilovinách a ovoci. A pravidelně choďte na jógu a dlouhé procházky. Rozhýbete tím tělo a prospějete i duši.

Co mám dělat s nateklýma nohama?

V období menopauzy dochází kvůli hormonálním výkyvům mimo jiné k zadržování tekutin v těle. I proto dochází k přibývání na váze i při stejných stravovacích zvyklostech. Nejpozději kolem padesátky by se tedy měla každá žena pravidelně vážit. K nadváze se totiž pak přidává i vysoký tlak, cukrovka nebo kloubní potíže. „Otoky může způsobovat i hormonální substituční terapie nebo může jít o chronickou žilní nedostatečnost, která s menopauzou ale nesouvisí,“ vysvětluje specialistka na lymfatický systém Kateřina Klauzová z kliniky Asklepion. V prevenci otoků dolních končetin je nejdůležitější životospráva. Hlídejte si, abyste jedla vyváženou stravu bohatou na vitaminy a s malým obsahem živočišných tuků. K tomu přidejte pohyb, dobrou prevencí otoků je třeba cyklistika nebo obyčejná chůze. Důležité jsou i pohodlné boty, rozhodně se vyhýbejte vysokým podpatkům. Pokud už vám nohy otékají, podložte si je na noc polštářem a přes den noste kompresivní punčochy.

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.