Home office efektivně a bez prokrastinace

793042096
Loňský rok převrátil vzhůru nohama spoustu věcí. Mimo jiné naše vnímání „normálního“ světa, žebříčku hodnot i svobody. Většina zaměstnavatelů se ale díky tomu chtě nechtě posunula v povolení práce z domova. Home office pomalu ze dne na den přestal být benefitem. O co někteří z nás prosili roky svého nadřízeného, se najednou stalo povinným. Nemuset každé ráno dorazit do kanceláře a trnout v kolonách, zda zase nedorazíme o 15 minut později. Skvělé! Po týdnech u počítače v domácím prostředí, kde vidíme spoustu dalších činností, které by bylo třeba udělat, je ale dost možná těžké zůstat stále efektivní. Pro ty z nás, kteří mají sklony k prokrastinaci, není home office žádný med. Jak s prokrastinací bojovat?

Pouze jeden budíček

K prokrastinaci se velmi snadno propracujeme tak nenápadnou činností, jako je posouvání budíku, tzv. chorobný snoozing. Ač se to zdá jako naprosto neškodná věc, právě v ten moment, kdy zamáčkneme budík a posuneme ho o dalších 10 minut, svůj mozek učíme tomu, že posunutí termínu odevzdání práce, kterou jsme slíbili kolegyni, není vlastně žádný problém. Proč je to tak snadné? Naše chování ovládají dvě části našeho mozku – neokortex (racio) a limbický systém (emoce). Limbický systém byl ve vývoji mozku jako první, proto lépe ovládá neokortex, který je nejnovější částí mozku. Naše emoce vytvořená posouváním budíku bude chtít znovu do popředí i při dalších činnostech. Emoce jsou pro nás přínosné, ale musíme je umět regulovat, abychom se nestali jejich otroky.

Polykání žab

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.