Nasycené a nenasycené tuky

Nenasycené tuky – jedná se o mononenasycené a polynenasycené tuky. Mají blahodárný vliv na srdce. Mohou pomoci snížit hladinu škodlivého cholesterolu a riziko výskytu kardiovaskulárních chorob.

Nasycené a trans tuky – zvyšují hladinu cholesterolu a tím i riziko srdečních chorob. Tyto tuky bychom měli ze své stravy eliminovat.

Olivový olej lisovaný za studena

Vyrábí se odpeckováním, drcením a mletím oliv. Obsahuje velké množství mononenasycených tuků, které jsou prospěšné pro srdce, vitamín E a polyfenolové antioxidanty. Strava, která je bohatá na olivový olej, ochraňuje před rozvojem aterosklerózy. Ta bývá příčinou některých srdečních chorob.

Extra panenský olivový olej se může pochlubit protizánětlivými vlastnostmi. Jeho pravidelná konzumace může zlepšovat hladinu cholesterolu v krvi a podpoří celkové kardiovaskulární zdraví.

Zdroj: Youtube

Avokádový olej

I tento olej má na srdce blahodárný vliv. Je vynikající volbou pro vaření. Pro výrobu se využívají zralé avokádové plody. Větší množství tuků v něm obsažených patří do skupiny mononenasycených. Také je bohatý na vitamín E a rostlinné sloučeniny, mezi které patří polyfenoly, proanthokyanidiny a karotenoidy. Ty fungují jako silné antioxidanty, které chrání buňky proti oxidačnímu poškození. Avokádový olej chrání proti srdečním obtížím, pomáhá snižovat hladinu škodlivého cholesterolu a nabízí protizánětlivé výhody.

Lněný olej

Získává se lisováním lněných semínek. Obsahuje omega-3 mastné kyseliny, podporuje činnost srdce a pomáhá snižovat vysoký krevní tlak. Zvyšuje nutriční profil pokrmů.

Sezamový olej

Získává se z pražených nebo syrových sezamových semínek, která jsou plná vitamínů, minerálů, zdravých tuků a rostlinných bílkovin. Je dokonalým zdrojem zdravých tuků a antioxidantů sesaminu a sesamolinu, které přispívají ke zdravotním přínosům sezamového oleje. Konzumace sezamového oleje může pomoci snížit rizikové faktory, jako je vysoký LDL cholesterol, a také může podpořit zdravou hladinu cukru v krvi.

Řepkový olej

Řepkový olej má antioxidační vlastnosti. Obsahuje malé množství nasycených tuků a má vyšší obsah mononenasycených tuků, takže je zdravější volbou než jiné druhy olejů. Kromě toho je řepkový olej bohatý na omega-3 mastné kyseliny, které mohou pomoci snížit zánět. Celkově se řepkový olej ukazuje jako zdraví prospěšná složka naší stravy.

Omega-3 – rybí oleje

Rybí oleje získané z tučných ryb. Losos a makrela jsou známé svým obsahem omega-3 mastných kyselin, které podporují zdraví srdce. Jejich začlenění do stravy může mít pozitivní vliv na hladinu cholesterolu a kardiovaskulární zdraví. Kromě toho pomáhá rybí olej snižovat záněty, zlepšuje zdraví kloubů a snižuje riziko výskytu některých druhů rakoviny. Také má blahodárný vliv na naši imunitu a snižuje riziko poklesu kognitivních funkcí.

Zdroje:

SkinnyMS, health,