Pokud se snažíte o udržení zdravé tělesné váhy, snídaně by měla ve vašem životě hrát významnou roli. Snídat můžete víceméně kdykoliv, důležité je ovšem to, co snídáme. Ať už jste fanoušky teplé, studené, sladké nebo slané snídaně, vejce poslouží dobře vždy.

Vejce totiž obsahují všechny vitaminy, kromě vitaminu C. Jsou plné minerálů, jako je hořčík, draslík, chlor, železo, síru, fosfor nebo vápník. Kromě toho obsahují vejce poměrně snadno stravitelné bílkoviny.

O tom, že vejce do zdravé stravy patří, tedy není pochyb. Ovšem častokrát nám dojdou nápady, jak je do vyváženého a pestrého jídelníčku zakomponovat. Obyčejná míchaná vejce, volské oko nebo omeleta, může už po letech působit trochu nudně. Co tedy snídani s vejcem trochu ozvláštnit tak, aby byla nejen výživná, chutná, ale aby také podpořila náš boj za zdravou váhou. 

Míchaná vejce se špenátem

Rozehřejte nepřilnavou pánev s jemnou vrstvou oleje na středním plameni. Přidejte hrstku špenátu a restujte, dokud nezvadne. Následně přidejte 2 bílky a nechte je trochu ztvrdnout. Až budou bílky hotové, přidejte 2 žloutky, promíchejte, vypněte pánev a nechte je dojít. Tak zůstanou žloutky krásně na hniličko a bílky budou tuhé. 

Špenát ve vejcích vám dodá potřebný vitamin C, který vejce postrádají. Navíc snídani dodá neodolatelnou nahořklou chuť a zasytí vás déle, než klasická míchaná vejce.

Avokádový toast s pošírovaným vejcem

Tento snídaňový hit kombinuje zdravé tuky z avokáda s bílkovinami z pošírovaného vejce, což vytváří vyváženou a sytou snídani. Přidejte na krajíček celozrnného pečiva rozmačkané avokádo, na něj položte opatrně pošírované vejce a posypejte čerstvým pepřem a trochou chilli vloček pro pikantní nádech.

Omeleta z bílků s kozím sýrem a cherry rajčaty

Omelety jsou fantastickým způsobem, jak začít den, a použitím pouze bílků snížíte kalorický obsah jídla. Přidejte k bílkům kozí sýr pro krémovou texturu a sladká cherry rajčátka pro svěží chuť. Tato kombinace vám zajistí bohatou porci bílkovin a zdravých tuků.

Vařená vejce s grilovanou zeleninou

Pro jednoduchou a zdravou snídani si připravte vařená vejce podle vašeho výběru – na měkko, hniličko nebo na tvrdo. Podávejte je s grilovanou zeleninou, jako jsou paprika, cuketa a lilek. Trocha olivového oleje, sůl a pepř dodají zelenině výraznou chuť, zatímco vejce zvýší nutriční hodnotu celého pokrmu.

Vaječné muffiny se zeleninou

Vaječné muffiny jsou skvělou možností pro snídani na cestu. Do rozšlehaných vajec přidejte svou oblíbenou zeleninu, jako je brokolice, špenát nebo paprika, a koření dle chuti. Směs nalijte do formiček na muffiny a pečte do zlatova. Navrch můžete přidat strouhaný sýr. Tyto muffiny jsou chutné teplé i studené a skvěle se hodí jako rychlá svačina. 

Vejce - kalorie

1 míchané vejce kalorie

Cca 90 kalorií

2 míchaná vejce kalorie

Cca 180 kalorií

Vařené vejce kalorie

Přibližně 70 kalorií

Volské oko kalorie

Cca 70 kalorií + přidaný tuk

Zdroje: https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/diet/weight-loss-friendly-egg-recipes-for-7-days-of-the-week/photostory/102538111.cms https://www.egginfo.co.uk/egg-nutrition-and-health/egg-nutrition-information/calories-in-an-egg