Nejlepší potraviny, které pomohou s čištěním střev

Ideálním způsobem pro čištění tlustého střeva je jeho pravidelné vyprazdňování. To podpoří potraviny, které jsou bohaté na vlákninu a antioxidanty.

1. Zelenina

Především je to brokolice, květák, růžičková kapusta nebo tmavá listová zelenina (kapusta, špenát).

Pokud máte rádi brokolici, můžete ji upravit různými způsoby. Dá se použít jako příloha nebo hlavní chod. Připravíte z ní vynikající polévku nebo pomazánku. Můžete ji přidat do zeleninových salátů nebo smoothie. Stejně tak květák upravíte různými způsoby.

2. Mléko a mléčné produkty

Blahodárný vliv na střeva mají mléčné výrobky s obsahem živých kultur. Mohou to být různé druhy jogurtů, podmáslí nebo třeba kefír.

3. Ovesné vločky

Dodají tělu vlákninu, která pozitivně působí na střeva a udržuje správnou funkci celé trávicí soustavy. Také fungují jako prevence zácpy. Pro optimální zdraví tlustého střeva bychom měli denně sníst 25-35 gramů vlákniny. Vláknina stimuluje pravidelné vyprazdňování a podporuje pohyb potravy trávicím systémem. Vláknina by měla být obsažená v každém jídle. Existují dva typy vlákniny - rozpustná a nerozpustná ve vodě. Rozpustná vláknina absorbuje vodu a zvětšuje objem stolice. Potraviny, které ji obsahují, se někdy nazývají syrové. Větší množství nalezneme v některých druzích ovoce, v zelenině, luštěninách nebo v produktech celozrnných. Nerozpustná vláknina podporuje normální pohyb střev. Nalezneme je v ovoci, které má jedlou slupku. Také ji obsahují semínka, zelenina nebo celozrnné produkty.

4. Aloe Vera

Aloe Vera funguje jako prevence proti infekcím. Je to dobrý prostředek proti plísním, pomáhá uklidňovat podrážděnou výstelku buněk a zklidňuje střeva. Její silné antioxidační a protiplísňové vlastnosti pomáhají bojovat proti bakteriím Candida nebo kvasinkám. I plísně mohou být příčinou zácpy.

5. Glutathion

Jedná se o velmi důležitý antioxidant, který podporuje obnovu střevních buněk a buněk střevní výstelky. Mezi potraviny s jeho vysokým obsahem patří chřest, avokádo nebo třeba kapusta.

6. Kurkuma

Pomáhá snižovat zánět ve střevech, který je základním motorem jakéhokoli střevního problému. Kromě toho vytváří příznivé prostředí pro patogenní bakterie, viry a kvasinky. Kurkuma redukuje ve stolici hlen. Pokud střeva netrpí zánětem, jsou zdravá a v pohodě.

Cesta ke spokojenému životu vede přes zdravá střeva. Střeva představují vstupní bránu k celé řadě zdravotních obtíží. Pokud nejsou střeva čistá, vytvářejí živnou půdu pro přemnožení bakterií, nerovnováhu v organismu a další zdravotní komplikace.



Zdroje:

TopLineMD, VINMEC, health,