Pokud něco z nich pronikne do těla, imunitní systém je zodpovědný za boj proti těmto škodlivinám.

Imunitní systém je potřeba podporovat. Existuje mnoho způsobů – pravidelná fyzická aktivita, dobrá spánková hygiena, boj proti stresu a v neposlední řadě také potraviny, které imunitní systém posilují. Tyto potraviny patří mezi nejlepší.

1. Citrusové plody

Obsahují větší množství vitamínu C (kyselina askorbová). Ten hraje důležitou roli při podpoře imunitních funkcí. Také je nezbytný pro růst a obnovu tkání. Jako antioxidant pomáhá v boji proti škodlivým volným radikálům a díky tomu předchází některým chorobám – některé druhy rakoviny, srdeční choroby a další chronické zdravotní problémy.

Vzhledem k tomu, že si jej tělo neumí samo vyrobit, musíme jej dodávat formou stravy. Citrusové plody se dají konzumovat čerstvé, jako zdravá svačinka. Můžeme je přidat do ovocných salátů či smoothie. Šťávu z nich vymačkanou použijeme jako přísadu do některých pokrmů.

2. Červené papriky

Obsahují větší množství vitamínu C, než citrusové plody. V jedné velké červené paprice naleznete zhruba 210 mg vitamínu C. To je více, než dvojnásobné doporučené denní množství. Papriky si můžeme vychutnat čerstvé, jako lahodnou svačinku. Jsou ideální přísadou do různých zeleninových salátů, do těstovinových pokrmů, na plnění nebo třeba do pečené či grilované směsi zeleniny.

3. Jogurt

Výzkum ukazuje souvislosti mezi zdravím střev a celkovým zdravím. Gastrointestinální trakt nabízí domov komplexní mikrobiální komunitě. Ta podporuje naše celkové zdraví. Jogurty obsahují probiotika, která mohou pomáhat zvyšovat počet dobrých a užitečných bakterií ve střevním mikrobiomu. Zvláště prospěšný je řecký jogurt.

4. Listová zelenina

Obsahuje živiny a vlákninu, které podporují zdravá střeva. Její pravidelná konzumace může pomáhat snižovat oxidační poškození a záněty, které se objevují v těle.

5. Ořechy

Pro zdravý imunitní systém je nezbytný zinek. Ten poskytují, kromě jiných potravin, také ořechy. Představují snadnou svačinku. Můžeme jimi obohatit snídaňové kaše, přidat je do ovocných či zeleninových salátů nebo jimi ochutit jogurty.

6. Tučné ryby

Imunitní systém udrží v kondici také omega-3 tuky. Jejich dobrým zdroje jsou tučné druhy ryby – tuňák, losos, sleď, makrela, pstrun nebo sardinky.

7. Brokolice

Je plná různých vitamínů, především pak A, C a E a dobrým zdrojem vlákniny. Imunitní systém podpoří síra, která podporuje produkci gluthationu.

Výzkumy ukazují, že gluthation je antioxidant, který bojuje proti škodlivým volným radikálům a tím snižuje poškození imunitního systému.

Všechny výše jmenované potraviny zařadíte velmi snadno do svého jídelníčku. Tak neváhejte a podpořte pomocí nich svůj imunitní systém. Vždyť je to tak snadné.

Zdroje:

Health, ClevelandClinic, NCBI,