Snídaně přerušuje noční hladovění a umožňuje doplnění živin, jako je glukóza a bílkoviny, které zvyšují hladinu energie a bdělost, a zároveň dodává další nezbytné živiny pro celý den," říká odborník na výživu celebrit Ryan Fernando pro server Vogue. To potvrzuje i studie, podle které správné stravování v dopoledních hodinách reguluje cholesterol a hmotnost. Působí preventivně proti nemocem jako je cukrovka II. typu a srdečním chorobám. Konzumace bílkovin, kvalitních tuků a komplexních sacharidů dokáže vyrovnat hladinu cukru v krvi a podpořit metabolismus, což přispívá k lepšímu uvolňování energie během dne.

Zdroj: Youtube

Pro zrychlení metabolismu ráno je dobré zaměřit se na snídaně, které obsahují kombinaci bílkovin, zdravých tuků a vlákniny. Tady je několik nápadů:

1. Ovesné vločky nebo ovesná kaše

Komplexní sacharidy po ránu zajistí správné uvolnění cukru namísto toho, aby vám lítal nahoru a dolů. Což způsobí třeba kobliha nebo cokoliv sladkého s jednoduchými cukry. Naopak konzumace ovesných vloček podporuje pomalé uvolňování energie. Beta-glukany v ní obsažené pomáhají při odbourávání tuků a snižují hladinu cholesterolu. Je skvělým zdrojem vlákniny a zasytí vás až do oběda, takže mezi snídaní a obědem nebudete mít chuť na cukr. Při výběru snídaně pro podporu metabolismu je důležité vyhýbat se jednoduchým cukrům a zpracovaným potravinám, které mohou metabolismus zpomalit.

2. Voda s citronem

Místo umělé citronové šťávy zvolte čtvrtku citronu, kterou vymačkáte do obyčejné vody, a nápoj na podporu metabolismu je připraven. Můžete použít teplou i studenou vodu, filtrovanou nebo obyčejnou z kohoutku, mnoho lidí má rádo i perlivou vodu s citronem. Pro lepší chuť přidejte med, zázvor nebo skořici, radí redakce Zdravie.

3. Dvě vejce na jakýkoli způsob

Vejce obsahují značné množství bílkovin, které pomohou udržet hlad na uzdě po delší dobu a také nastartují váš metabolismus. Proto jsou vejce jednou z nejlepších možností snídaně. Nezapomeňte však na žloutek, ten je nejvýživnější. Zkuste vejce s celozrnným toustem a avokádem. Vejce jsou skvělým zdrojem bílkovin. Celozrnný toast dodává komplexní sacharidy a vlákninu, zatímco avokádo poskytuje zdravé tuky.

4. Zelený čaj

Obyčejný neslazený zelený čaj je jedním z nejlepších nápojů pro zdravý životní styl. Nastartuje metabolismus mnohem šetrněji než například taková káva a obsahuje minimum kalorií. Stačí přidat citron pro zvýraznění chuti a máte jednoduchý a zdravý nápoj, prospěšný pro váš metabolismus.

5. Banány proti břišnímu tuku

Banány s vysokým obsahem vlákniny, ale nízkým obsahem kalorií jsou skvělou alternativou sladkých snídaňových cereálií, které hned po ránu uspokojí vaši chuť na sladké. Jeden středně velký banán má jen něco málo přes 100 kalorií, ale obsahuje 3 gramy vlákniny, což představuje až 12 % denní potřeby vlákniny, vysvětluje web Health Line.

Vláknina pomáhá zpomalit vyprazdňování žaludku, čímž omezuje chutě a udržuje pocit sytosti po delší dobu. Několik výzkumů zjistilo, že zvýšení příjmu vlákniny z ovoce a zeleniny je spojeno se zvýšeným úbytkem hmotnosti.

Nezralé banány jsou navíc dobrým zdrojem rezistentního škrobu, což je druh škrobu, který žaludek a tenké střevo nestráví. Rezistentní škrob může pomoci snížit příjem potravy a snížit množství břišního tuku. Banány si můžete vychutnat samotné nebo nakrájené na plátky jako posypku jogurtu, tvarohu nebo ovesných vloček. Nezralé zelené banány můžete také přidat do ranního smoothie a získat tak vydatnou dávku rezistentního škrobu.

Zdroj:Výzkum, Healthline, Zdravie, Studie, Vogue