Chladné počasí může ovlivnit naše zdraví mnoha způsoby. Některé z nich byste mohli očekávat, jako je kašel a nachlazení a samozřejmě hlavně u žen neustále studené ruce a nohy.

Ale další vedlejší účinky mrazivého počasí mohou být překvapením – zahrnují zvýšené riziko infarktu a mrtvice, jak jsme již psali v článku, bolesti zad a takzvaný „zimní penis.“

Zdroj: Youtube

Penis může v zimě zmrznout

Červené tváře a rýma jsou nepříjemné, ale horší je to, co s chloubou mužství udělá studený vzduch. Možná jste slyšeli muže, kteří si stěžovali, že jejich penis vypadá v zimě o něco menší. „Když je vám zima, vaše krevní cévy se stahují, což omezuje průtok krve do penisu,“ vysvětluje pro Mens Health Darius Paduch, ředitel sexuálního zdraví a medicíny ve Weill Cornell Medicine. "To způsobuje zmenšení velikosti." V zimě se penis více znecitliví, což může mít dopad na vzrušivost a schopnost dosáhnout orgasmu.

Penis se chová jako houba, zmenšuje se nejen jeho velikost se spolu s varlaty stahuje blíže k tělu, aby se zabránilo jeho zamrznutí. Pokud bude po nějakou dobu mužský pohlavní orgán vystaven teplotě pod 0 °C, může omrznout a nenávratně se poškodí. To je příklad finského běžce na lyžích Remi Lindholma, který utrpěl omrzliny tohoto člena poté, co soutěžil na zimních olympijských hrách v roce 2022 v Pekingu. Nebo z nedávné doby si můžeme připomenout bolestivé grimasy švédského běžce na běžkách Calle Halfvarssona, který ve dvaceti stupňovém mraze závodil na Světovém poháru.

Pokud vás zajímá, jak jsou na tom ženy, tak nic jako „zimní vagína“ neexistuje. V tom mají ženy výhodu, ale jen tuhle jedinou. Protože obecně snášejí chlad hůře než muži, kvůli tmu, že jejich tělo ztrácí teplo mnohem rychleji než u jejich protějšků.

Krevní sraženiny a riziko infarktu

Ne všechny zdravotní problémy jsou způsobeny vystavením mrazu; záleží také na teplotě vašeho domova, když se venku ochladí. Agentura pro zdravotní bezpečnost Spojeného království uvedla, že „naše tělo neustále bojuje“, aby si udrželo teplotu kolem 37 °C, buňky a orgány taky byly chráněny před poškozením. Když nám začne být zima, naše krev zhoustne, což může vést ke srážení krve.

Krevní sraženiny mohou být vážné, a mohou vést k nebezpečným zdravotním příhodám, jako jsou mrtvice a infarkty. Pokud můžete, doporučuje se vytápět svůj domov nebo konkrétní místnosti, které používáte, na nejméně 18 C. Takže teploty nad touto hranicí jsou nejlepší pro ochranu vašeho zdraví.

Pohyb může také zabránit srážení krve a udržet vás trochu v teple. Vstávat v určitých intervalech, abyste si udělali teplý nápoj nebo si vzali svačinu, je dobrý způsob, jak si pamatovat, abyste se neustále hýbali.

Zima a bolesti zad

Teploty klesají nejenže řada z nás boje s bolestí v krku, ale často se přidá bolest dolní části zad nebo jiné části páteře. Tyto dvě věci spolu souvisí – chladnější počasí a napětí v zádových svalech a kloubech.

Jedna věc, kterou víme, je, že když je vám zima, svaly, šlachy a vazy ve vašich zádech se napínají a stávají se méně flexibilními, takže jsou mnohem náchylnější ke zraněním, která vám zase mohou způsobit spoustu bolestí zad. Z toho plyne, že zimním problémům se zády se lze vyhnout, když nosíte správné oblečení, které vás udrží v teple, pravidelně si protahujete svaly a zůstáváte aktivní.

Další příčinou je naše psychika. Tmavé a pošmourné dny v zimě mohou přispívat k depresím, které zase mohou způsobit nebo zhoršit chronické bolesti zad.

Chladnější teploty, méně hodin slunečního svitu, a dokonce i stres si mohou vybrat si daň na vaší emoční pohodě. Někteří lidé trpí sezónní afektivní poruchou (SAD), typem sezónní deprese nebo jinými depresivními příznaky, které mohou zvýšit jejich citlivost na bolesti zad.

Pokud jste někdo, kdo rád cvičí venku, může být těžké udržet si normální trénink v zimě. Koneckonců, ranní běh nebo večerní jízda na kole mohou být nebezpečné a také nepříjemné, když je venku tma, mokro a/nebo zima. Vyhýbání se pohybu je ale jedna z nejhorších věcí, kterou můžete v zimě pro svá bolavá záda udělat. Vyzkoušejte cvičení uvnitř, jako je jóga nebo plavání v krytém vyhřívaném bazénu nebo třeba cvičení na stacionárním kole. Chcete-li udržet páteř v bezpečí v zimě, vyzkoušejte jógu, můžete využít naší jógové knihovny, kde jsou sestavy zaměřené přímo na uvolnění zad.

Snížená imunita, příčinou je pokles teploty

Po celá léta se mělo za to, že viry nachlazení a chřipky jsou v zimě časté, protože chladnější teploty ženou každého dovnitř. A umístění v těsné blízkosti skupiny umožňuje snazší přenos virů z jedné osoby na druhou. Vědci konečně přišli na to, proč je větší pravděpodobnost, že onemocníte v chladném počasí. Nový výzkum zjistil, že nízké teploty snižují imunitu dýchacích cest a činí nás náchylnějšími k virům. Pokles teploty o pouhých 5 °C snížil imunitní odpověď téměř o polovinu.

Poté, co se virové částice dostanou dovnitř, buňky v našich nosních dutinách se rychle aktivují a začnou je vypuzovat. Nová zjištění studie však naznačují, že nižší teploty tuto imunitní odpověď významně zhoršují.

„Pokud je nám známo, tato studie je první, která nabízí biologické vysvětlení, proč je u lidí pravděpodobnější, že se při nižších teplotách vyvinou infekce horních cest dýchacích, jako je nachlazení, chřipka a COVID-19,“ uvedl doktor Benjamin Bleier pro web Healthline.

Co posiluje sliznici zejména v nose, je vitamin C, proto byste v zimě měli jeho dávku zvýšit. A samozřejmostí je mytí rukou, pokud přijdete z venku.

Zdroj:Studie, Healthline, studie, výzkum, studie, ukhsa, Menshealth