Ostrá jarní cibulka

Chcete svůj pokrm obohatit o výraznou ostřejší chuť? Sáhněte po jarní cibulce, která k jaru prostě patří. Nejenže vaše pokrmy budou oku lahodící díky její zelené barvě, ale prospějete tím i svému zdraví. Jarní cibulka je zdrojem zcela nevšedních vitaminů, jako je například vitamin A a K. Kromě toho je dobrým zdrojem mědi, fosforu, hořčíku, ale i flavonoidů, které celkově posilují náš imunitní systém. Vitamin A pak udržuje naše oči zdravé. Jeho nedostatek může vést k rozvinutí šerosleposti. Vitamin K je klíčový pro růst a zdraví kostí. Pokud tedy do své stravy zahrneme dostatek vitaminu K, přispíváme tím k prevenci vzniku osteoporózy.

Ředkvičky pro barevné saláty

Už z dětství si vybavujeme ostré růžové ředkvičky jako první jarní úrodu, kterou babička přinesla ze zahrádky. Po dlouhé zimě nám jaro začíná konečně nabízet plody plné vitaminů a minerálů, které nám pomohou zvládnout třeba jarní únavu. Ředkvičky navíc vylepšují peristaltiku střev a působí proti vzniku ledvinových a žlučových kamenů. Díky vysokému obsahu vody mohou být nápomocné při redukčních dietách. Typická je pro ně štiplavá až pálivá chuť, kterou mají na svědomí hořčičné oleje a silice. A právě tyto látky zabraňují množení plísní a bakterií v trávicím traktu. Ředkvičky tak mohou fungovat jako takové čisticí prostředky pro naše trávicí ústrojí.

Nezapomeňte na řeřichu

Zdá se, že řeřicha v sobě ukrývá víc, než si myslíte. Známe ji obvykle pouze jako nenáročnou jarní bylinu, kterou si snadno vypěstujeme na parapetu. A právě proto, že to jde tak snadno, nezapomeňte si ji přidat do jarního salátu nebo si s ní posypat chleba. Dle studie v sobě řeřicha nese vysoký podíl vitaminů řady B, C, D, K, draslík, zinek, bílkoviny, vlákninu, a především kyselinu listovou. Jestli něco dělá jaro, tak je to právě řeřicha, proto na ni určitě nezapomeňte.

Jarní klasika v podobě raných brambor

Kdo by se netěšil na jarní ostré sluníčko a vařené nové brambory s máslem a tvarohem? V jednoduchosti je krása. Rané brambory obsahují vysoký podíl vody a bílkovin, ale málo škrobu. Proto nejsou vhodné k dlouhému skladování ani k přípravě kaše nebo knedlíků. Nejvíc vitaminů v sobě ukrývá slupka, proto nejenže rané brambory na loupačku skvěle chutnají, ale jejich konzumací tak uděláte něco pro svoje zdraví.

Jarních pokladů, které najdete na zahrádce, je mnohem více. Určitě neopomeňte ani jarní zelené saláty, medvědí česnek, kopřivy nebo jarní bylinky, které jednoduše zahrnete do každodenního jídelníčku. Tak málo stačí k tomu, abyste posílili vaše tělo i mysl. Užívejte si tyto jarní zelené chvilky.

Zdroje: