Rukola je listová zelenina, která je bohatá na neuvěřitelné množství vitaminů a zdraví prospěšných látek. Obsahuje vápník, draslík a vitaminy C, K a A, folát a fosfor. Má mírně ostrou chuť a fantasticky se hodí jak do salátů, tak například na pizzu či na carpaccio. Co ale všechno rukola dovede?

Zdroj: Youtube

1. Je skvělá na hubnutí

Pokud vyměníte sáček brambůrků za mističku rukoly, ocení to nejen vaše zdraví, ale i váha. Stejně jako téměř každá zelenina je rukola velmi nízkokalorická a obsahuje velké množství antioxidantů a vitaminů. Rukola vám také dodá dostatek vlákniny, a podpoří tím metabolismus.

2. Podpoří zdraví srdce

Pravidelná konzumace rukoly vám zajistí dostatek draslíku a hořčíků. Tyto minerály jsou velmi důležité pro naše srdce a kardiovaskulární systém. Draslík pomáhá snížit tlak a hořčík je skvělý proti křečím.

3. Je bohatá na antioxidanty

Rukola je plná antioxidantů, které bojují proti volným radikálům v těle. Pokud rukolu zařadíte do své stravy, vyhnete se tím oxidačnímu stresu, který může číhat na každého z nás.

4. Pro cukrovkáře

Cukrovkářům se obecně doporučuje zelená zelenina. Ta totiž bývá bohatá právě na oxidanty, které mimo jiné pomáhají snižovat glukózu v těle.

5. Prevence rakoviny

Rukola má v sobě látku jménem sulforaphane. Tuto látku najdeme i v jiných druzích zeleniny. Má specifickou hořkou chuť a je dobrá v boji proti rakovině. Pomáhá to tím, že brzdí určitý enzym, který podporuje růst rakovinných buněk v našem těle.

6. Podpora zdraví kostí

Díky vysokému obsahu vitamínu K je rukola skvělá pro zdraví kostí.

7. Může léčit erektilní dysfunkci

Rukola se již dlouho používá na zvýšení sexuální touhy u mužů. Obsahuje totiž Sildenafil, který může pomoct se snížením krevního tlaku a dobře funguje při léčbě erektilních disfunkcí.

Rukola je mnohem více než jen doplněk k jídlu. Její zdravotní přínosy, zejména pro cukrovkáře, ji činí skvělým doplňkem do každodenního jídelníčku. Pokud vám chutná, zařaďte rukolu více do své stravy a vychutnávejte si nejen její chuť, ale i její neuvěřitelné účinky na zdraví.

Zdroje: