Premium obsah

Nestíhám, nesvačím. Aneb jak jíst, když nemáte čas

Nestíhám, nesvačím. Aneb jak jíst, když nemáte čas
Rady ohledně stravování, diet a správné výživy jsou teoreticky fajn, pokud máte čas analyzovat, počítat kalorie a přemýšlet o tom. Reálný život je však jiný a většinou nic nestíháme. Ráno nic, k obědu bageta a večer brakujeme lednici. Přináším vám proto pár tipů, jak si ulehčit život a ušetřit čas v oblasti jídelníčku, když čas pracuje proti vám.

Nevíte, kde vám hlava stojí. Ráno odbavit děti, pak sebe do práce. Celý den emaily a telefony, večer v poklusu něco nakoupit, dodělat práci a druhý den nanovo. Asi poslední, na co máte čas, je počítat kalorie a analyzovat do hloubky nutriční hodnoty všeho, co sníte. Někdo to řeší krabičkami a nechává si od firem vozit jídlo na celý týden. Což je finančně celkem náročné, nebo jíte tak nějak a někdy, hlavně pak večer, když je konečně čas, sníte, na co přijdete. I když víte, že je to špatně.

Je fajn, že nás celebrity oblažují svými tipy na diety, ale když mají k dispozici vlastního kuchaře a tým lidí, který se stará o jejich potřeby, je to něco jiného, než když jste vystresovaná manažerka nebo máma od dětí, případně pak oboje. To se pak stíhá maximálně bageta za chůze a výživový poradci by asi spáchali rituální sebevraždu.

Kombinace svačin může být jídlo

V první řadě asi nemáte čas vařit každý den. Takže zkuste zkombinovat svačinky a máte oběd nebo večeři. Žádné vaření ani uklízení. Do práce si to dáte jen krabičky. Můžete zkombinovat ovoce, zeleninu, ořechy, krekry, sýr. Takové vlastní tapas a klidně si přikrájejte všeho víc, abyste měli i na další den. Je to dobré i proti nudě, nevím jak vy, ale mám neustálou potřebu něco uzobávat. Zejména když pracuji na počítači, abych si to nějak zpříjemnila.

Pro ty s větší disciplínou je samozřejmě varianta, že si vše připravíte večer a ráno bude při odchodu do práce větší pohoda. S tím souvisí i snídaně. Dejte si něco, co má v sobě protein, třeba tvaroh nebo vajíčka. Nedostanete tak brzy hlad a možná to zvládnete i do oběda bez svačiny. S nadsázkou, šéf vás jistě ocení za vysoký výkon, kdy neodbíháte pro housku do pekařství.

Všechno nemusí být jen čerstvé

Není nutné panikařit, když nemáme každý den vše čerstvé. Mražená zelenina, kterou hodíte jen pánev a za pět minut máte hotovo, je ideální. Žádné krájení a čištění. Co se týká té čerstvé, i když je to dražší, prodává se už předkrájená a můžete začít konzumovat hned. Třeba, když budete stát zrovna v autě v koloně. Vím, že mě za tuhle radu odborníci nepochválí, ale praktický život je mnoha teoriím vzdálen.

Abyste se vyhnuli tomu, že po dlouhém dni uvíznete doma a nebudete mít po ruce nic, co byste mohli dát dohromady, zvykněte si mít v mrazáku několik jídel, která můžete jednoduše otevřít, ohřát a sníst, aniž byste museli myslet na přípravu nebo úklid. Netvrdím, že je to gastro zážitek, ale svůj účel to splní.

Udělejte si zásoby

Vaříte polévku? Udělejte ji hodně a zamrazte. Vaříte rýži nebo kuskus? Udělejte víc porcí, v pohodě v lednici vydrží i tři dny. Každý den k tomu přidáte něco jiného, jednou zeleninu, pak tuňáka a máte různá jídla bez práce. Nejdřív jsme zkoušela uvařit jedno jídlo a jíst ho i další dny, upřímně, třetí den už se mi do toho nechtělo. Ale když si vytvoříte nějaký základ a pak ho jen pomocí koření a dalších surovin obměňujete, dá se to. A je to bez práce.

Tip redakce: Pokud je to s časem opravdu špatné, tak si kupuji v lékárně instantní polévky. Nejsou to ty plné glutámátu z večerek, ale mají v sobě všechny živiny, které člověk potřebuje a plnohodnotně nahradí hlavní jídlo.

Zdroj: Autorský text

Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.