Na jedné straně je káva kouzelný nápoj s řadou benefitů, snižuje riziko demence, zrychluje metabolismus a zvyšuje hladinu energie. Její benefity však můžete obrátit v negativa. Jak a kdy správně pít kávu podle webu Zdravie?

Zdroj: Youtube

1. Pijte kávu ihned po probuzení

Prvních několik hodin po probuzení je hladina stresového hormonu kortizolu nejvyšší, a to vám dodává přirozenou dávku energie. Proto se mnozí odborníci shodují, že nejlepší čas na vypití první kávy je někdy mezi 10. a 12. hodinou, kdy hladina kortizolu začíná klesat. Kofein užívejte pouze tehdy, když ho nejvíce potřebujete. Často to j čas po obědě, kdy na nás padá útlum.

2. Myslíte si, že tmavá káva má více antioxidantů?

Pijete co nejtmavší kávu, a to nejen proto, že vám chutná? Předpokládáte, že obsahuje více antioxidantů? Popravdě řečeno, stále není jasné, který druh kávy je zdravější. Světlejší kávy obsahují více fenolových sloučenin kyseliny chlorogenové, které pomáhají stabilizovat hladinu cukru v krvi a mají antioxidační vlastnosti. Tmavší kávy obsahují vyšší koncentraci látek zvaných melanoidy, které jsou spojovány s antioxidačními, protirakovinnými, protizánětlivými a antihypertenzními účinky. Pokud vám tedy tmavá káva nechutná, nenuťte se do ní jen pro to, že je zdánlivě prospěšnější.

3. Pití světlejších káv v domnění, že přijímáte méně kofeinu.

Opak je pravdou, lehčí kávy ve skutečnosti obsahují více kofeinu. Je to proto, že proces pražení kofein spaluje, takže čím déle je káva pražená, tím méně kofeinu bude mít.

4. Kofein škodí zdraví a je pro vás zdravý

Je v pořádku, pokud vypijete čtyři až šest šálků kávy denně, tedy do 200 až 300 miligramů kofeinu, nemá podle lékařských průzkumů na zdravého člověka žádné nežádoucí účinky. Hrneček lahodné kávy si mohou dovolit i lidé se srdečními problémy.

5. Přidávání příliš velkého množství cukru

Jedním z nejlepších přínosů kávy je, že stabilizuje hladinu cukru v krvi a snižuje riziko vzniku cukrovky 2. typu. Co se však stane, když do ní přidáte cukr? Pokud je to jen s mírou, nic se neděje a tyto výhody by měly být zachovány. Někteří odborníci však nabádají, abyste cukr raději vynechali.

6. Necháte kávu vychladnout

Uvaříte si kávu, dáte si jen pár doušků, odložíte ji, pak na ni zapomenete a najdete ji až o 2 hodiny později, znovu ji ohřejete a dopijete? Pokud pijete kávu v takových intervalech, zvyšuje se její kyselost a mohou se objevit problémy, jako je pálení žáhy, špatné trávení a větší eroze zubní skloviny. Káva, která je ponechána příliš dlouho, má také méně antioxidantů. Proto někteří vědci doporučují vypít kávu do 20 minut po uvaření, aby obsahovala co nejvíce antioxidantů.

ZdroJ:Studie, Zdravie

Článek převzat z webu Zdravie.sk a redakčně upraven