Kolik vody byste měli denně přijmout?

Náš věk, hmotnost, pohlaví, úroveň fyzické aktivity a také venkovní klima nám pomohou určit, kolik vody bychom denně měli přijmout. Obecně se doporučuje vypít přibližně 2 litry tekutin denně.

Zdroj: Youtube

Přibližně 70-80 % přijatých tekutin by mělo pocházet z nápojů: nejméně polovina by měla pocházet z vody, o něco méně z tekutin, jako je čaj, káva, mléko a další nápoje. Zbylých 20-30 % by mělo pocházet z potravin bohatých na vodu, jako je ovoce a zelenina.

Mnoho lidí se ptá, zda se konzumace nápojů s obsahem kofeinu, jako je káva a čaj, počítá do pitného režimu. Dobrou zprávou je, že mírné množství kofeinu vám vodu v těle neubírá. V tomto případě je však důležité hlídat si příjem kalorií v kávových nápojích, protože větší množství smetany a cukru může znamenat velký rozdíl.

Příznaky dehydratace

Pokud nejste dostatečně hydratovaní, vaše tělo spustí poplašné příznaky, jako je žízeň a sucho v ústech. Mezi příznaky nedostatečného příjmu tekutin patří tmavá moč, zácpa, zápach z úst, svalová únava nebo bolesti hlavy.

V době, kdy se mechanismus žízně spustí, je však vaše tělo již dehydratované, proto je důležité svědomitě dbát na dostatečný příjem tekutin během dne.

Tipy, jak zvýšit příjem vody

  • Začněte den velkou sklenicí vody, a to ještě před ranní kávou nebo čajem - vytvoříte si tak zdravý návyk, který vám vydrží po celý život.
  • Zrevidujte své pracovní návyky. Pokud máte tendenci trávit hodně času u pracovního stolu, postavte si před příchodem do práce na stůl džbán s vodou. Bude vám připomínat, že máte pít, a zároveň vás bude motivovat k tomu, abyste si z vody během dne lokli, což vám pomůže splnit cíl příjmu tekutin. Pokud pracujete ve venkovním prostředí, zajistěte si pohodlný přístup k vodě (nebo ji mějte u sebe).
  • Nastavte si na chytrém telefonu časovač nebo použijte aplikaci, která vám připomene, že se máte napít.
  • Osvěžte si pitný režim. Přidejte si do vody citrusy, bylinky, ovoce nebo džus, abyste zvýraznili chuť nápoje; vybírejte si bublinkové a neslazené nápoje nebo si místo nich dejte čaj s citronem; mějte džbán s nápojem současně v lednici, aby byl v létě příjemně vychlazený a osvěžující.

Zdroje: