Jak začít cvičit, když si přijdu stará

Jak začít cvičit, když si přijdu stará
Důvodů, proč se ženám nechce do cvičení, může být mnoho, tím hlavním ale bývá, že se prostě stydí. Za svoje tělo, za to, že to s nimi není jednoduché. Nebo prostě jen mají pocit, že mezi vyrýsovanou omladinu z místního fitka nepatří. Co když vám ale řekneme, že se jen koukáte nesprávným směrem? A že ty největší překážky jsou ve vaší hlavě?

Pokud nemáte zdravotní problémy, tak vaší jedinou překážkou, která vás drží v dostatečné vzdálenosti od dveří fitka, je váš věk. Možná máte pocit, že tam nepatříte nebo že už je pozdě učit se něco nového. A nejste sama, trenérka Dana Škorpilová říká, že se takto cítí mnoho zralých žen. Velmi často je odradí, že jsou ve fitku samé mladé trenérky, které nevzbuzují pocit, že by vám mohly rozumět. Co asi tak ve dvaceti mohou vědět o tom, jak se cítíte po menopauze a na co máte a nemáte, když už si zapisujete pátý křížek?

„Nejlepším bodem, odkud začít, je najít si trenéra nebo trenérku, kteří jsou jako vy. Já jako žena po šedesátce budu nám, starším holkám, rozumět mnohem víc. Taky jsem si vším prošla, vím, jak se mé tělo chovalo,“ doporučuje trenérka Dana Škorpilová. „Ze své zkušenosti vím, že jakmile začnete cvičit, a to v jakémkoli věku, zjistíte, že jste se zbytečně omezovala. Dodá vám neskutečnou kuráž, když zjistíte, co všechno můžete, doslova začnete prožívat svůj život na nové úrovni. A to pevnější tělo nakonec bude jen skvělý bonus,“ dodává.

Posilování je jedním aspektem, druhým a neméně důležitým je věnovat se dostatečně i kardio cvičení. Dana vysvětluje, že po padesátce je podstatné být nejen silná a zdravá, ale také nasměrovat pozornost i ke svému kardiovaskulárnímu systému. Riziko onemocnění spojených se srdcem a oběhovou soustavou se totiž s věkem chtě nechtě zvyšuje. A nezáleží na tom, jestli začnete běhat nebo vyrazíte na spinning. Je jen na vás, jestli vás bude víc motivovat, když vyrazíte trénovat sama, nebo naopak s parťačkou. Lekce třeba takového spinningu najdete skoro všude. A věřte, že tam bude široký věkový rozptyl.

NA CO SI DÁT POZOR

Vyberte si trenéra nebo trenérku, kteří vám budou rozumět a ideálně vám budou blízko i věkově. Vždy buďte otevřená v tom, co zvládáte a co ne. Nalijte si čistého vína: Jste spíš skupinový nebo individuální typ? Podle toho si vybírejte druh cvičení. Kombinujte silový a kardio trénink.

KAM VYRAZIT

Dana Škorpilová vede nejen tréninky a semináře, ale také se jí můžete nechat inspirovat na www.danaskorpilova.cz nebo na Instagramu. Nebojte se jí napsat a poradit se s ní, jak správně začít, její energie a zkušenosti jsou k nezaplacení.

SKUPINA: CONTOURS

V mnoha českých městech se nachází síť fitek, které jsou jen a jen pro ženy. A nabídnou vám prostor k tomu, abyste se cítila méně nervózní a našla ten správný přístup k pohybu. Jedná se o kruhové tréninky, které jsou vždy pod dohledem trenérky. Ta je s vámi nastaví, vysvětlí vám je a potom už je jen na vás, jak a kdy budete cvičit. Trenérka vám bude k ruce vždy.

INDIVIDUÁLNÍ AKTIVITA: SPINNING

V dnešní době už spinning může vypadat trochu jinak, než jsme byly zvyklé. Koukněte na hodiny ZOOM Cycle nebo RPM Indoor cycling. Jedná se o lekce, kde jedete na spinningovém kole, měníte rytmus podle hudby a ještě sledujete projekci. Prostě skoro zapomenete, že makáte.

ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.