Trik č. 1: Připravte si zeleninu do zásoby

Jakmile koupíte kořenovou zeleninu (mrkev, celer, petržel), oloupejte si ji a dejte do lednice do krabičky. Budete ji tak mít připravenou pro vývar nebo zeleninové polévky. Část si předem můžete i nastrouhat na kolečka a nudličky. Později ji použijete pro přípravu teplé zeleninové přílohy, pod maso nebo do vývaru. Předpřipravit si takhle můžete i syrovou zeleninu určenou na salát. Do velké mísy si udělejte salát bez zálivky. Například ledový salát, papriku, okurku, rajčata, olivy, jarní cibulku. Vše zakryjte fólií a nechte v lednici. Pro rychlou večeři pak už jen stačí přidat bílkovinu (vajíčko, sýr, tuňák), k tomu žitný kváskový chléb a je to.

Zdroj: Youtube

Trik č. 2: Naložte si dopředu maso

Potřebujete-li ušetřit minuty při přípravě oběda nebo večeře, je dobré naložit si dopředu maso. Třeba krůtí nudličky můžete smíchat s trochou olivového oleje a koření dle chuti a uložit do krabičky. Pak už ho jen v pravý čas hodíte na pánev, přidáte zeleninu a nějakou přílohu a teplá večeře je na stole. Stejně tak si předem můžete připravit filety z lososa. Umyjete ho, osušíte papírovou utěrkou a uložíte do krabičky. Můžete opět lehce pomazat olejem a přidat bylinky. Pak už jen stačí dát rybu na pečicí papír a na 15 minut do trouby. Na plech můžete k rybě přihodit zeleninu (lilek, cuketu, papriky a přepůlená rajčata) a máte k rybě i porci zeleniny.Ještě jednodušší je příprava ryby v papilotě. Celou vykuchanou rybu (například pražmu) si očistěte, břicho vyplňte plátky cibule, česneku a bylinkami, položte na pečicí papír a osolte. Můžete přidat i plátky zeleniny. Vše zabalte do úhledného balíčku (po stranách ho secvakněte sešívačkou na papír) a uložte do lednice. Večer stačí vložit do trouby, přidat přílohu a máte hotovo. Takto připravená ryba je bez přidaného tuku a nemáte ani připálenou pánev nebo pekáč. Přebytky masa, například z libového z vývaru, můžete použít do omáček nebo studené nakrájené do salátů.

Trik č. 3: Mějte v lednici připravenou přílohu

V lednici můžete mít předem připravenou rýži, kuskus, quinou, těstoviny nebo třeba pohanku. Pokud s netradičními přílohami (pohanka, quinoa, jáhly) teprve začínáte a bojíte se, že vám je doma nebudou jíst, zkuste je smíchat s rýží. Basmati s quinoou nebo s pohankou chutná skvěle. Příště už můžete zkusit quinou bez rýže. Výhoda je, že těstoviny, kuskus, vařené brambory nebo rýži můžete využít následující den i pro přípravu salátu do práce nebo si je přidat jako zavářku do polévky.

Trik č. 4: Připravte si svačinové skleničky

Můžete je mít v lednici jako rychlou snídani, dopolední, odpolední svačinu nebo zkrátka jako dezert, když vás honí mlsná. V hrnci si připravte ‚rozvar‘ z ovoce. Může to být mražená lesní směs oslazená trochou čekankového sirupu nebo lehce povařená jablka, namočené sušené švestky či jakékoli jiné ovoce dle vaší chuti. Do ovocné složky přidejte lžíci chia semínek, které ji malinko zahustí, a máte první vrstvu.Následuje mléčná, v níž můžete smíchat vše, co je v lednici zrovna načaté – tvaroh, skyry, jogurty… Opět lehce přislaďte čekankovým sirupem a vyšlehejte. Na druhou vrstvu přidejte ještě třetí. Může to být zdravá granola, směs nasekaných ořechů, kakaové boby, ořechové máslo, nastrouhaná vysokoprocentní čokoláda nebo rozdrcené celozrnné sušenky. Podobným způsobem můžete do skleniček vrstvit i přebývající ovesnou kaši. V zimě můžete skleničkové dezerty nechat ‚ohřát‘ na kuchyňské lince.

Trik č. 5: Využijte zbytky sýrů a šunek

Přidejte je do vaječné omelety nebo připravte pomazánku. Šunku a sýr nasekejte a přidejte skyr nebo tvaroh a trochu česneku či čerstvých bylinek. Nebo udělejte lehkou verzi šunkofleků: Do malého pekáčku zapečte celozrnné těstoviny smíchané s kousky šunky a zalejte vajíčkem s nasekanými zbytky sýrů. Další variantou je rozmixovat sýr do zeleninové krémové polévky. Chutná to výborně.

Trik č. 6: Vyrábějte si pomazánky

Pomazánky jsou skvělou příležitostí, jak spotřebovat načaté potraviny a zároveň mít předem připravenou jednu složku snídaně nebo večeře. Můžete si vyrobit domácí šunkovou, sýrovou, vajíčkovou, avokádovou, luštěninovou, rybičkovou, mrkvovou, lilkovou, tvarohovou nebo třeba teplou drožďovou pomazánku. Pokud si ji namažete na žitný kvasový chléb a přidáte zeleninu, máte skvělou snídani. K večeři přidejte ještě vejce pro více bílkovin.

Trik č. 7: Připravte si oběd do krabičky

Připravte si do krabičky oběd z toho, co máte momentálně doma. Snažte se, aby vaše jídlo mělo vždy bílkovinovou, sacharidovou a zeleninovou složku a zdravý tuk. Můžete kombinovat zbylou grilovanou zeleninu s kuskusem a lososem nebo si udělat těstovinový salát se zeleninou a kuřecím masem. Když přidáte vejce, připravíte si ze zbylých brambor a zeleniny skvělý salát. Nebo všechno zabalte do tortilly.

Zdroj: