Samozřejmě, vždycky se dá sáhnout po stahovacím prádle, které dokáže alespoň trochu vylepšit dojem. Ale jeho nošení není zrovna příjemné, navíc tím ve skutečnosti neděláme nic ani pro svou postavu, ani pro své zdraví.

Břišní tuk není jen estetický problém, poškozuje orgány a cévy a je rizikovým faktorem mnoha závažných onemocnění (srdeční choroby, cukrovka, rakovina, demence). Podívejte se, co všechno kromě cvičení a stravy je třeba zvážit, pokud se chcete tuku na břiše zbavit podle serveru Zdravie.

Zdroj: Youtube

1. Genetika

Genetika do značné míry určuje, kde se bude váš tuk ukládat. Pokud si rychle projdete své blízké, měli byste být schopni posoudit, zda budete mít sklon k postavě ve tvaru jablka nebo hrušky. Zvláště v prvním případě byste měli dbát na dostatek fyzické aktivity a omezit příjem kalorií, pokud se chcete zbavit břišního tuku.

2. Hormony

Během menopauzy si zejména ženy, které mají postavu ve tvaru hrušky, začínají všímat, že se jim tukové polštářky již nehromadí pouze v oblasti boků a stehen, ale roste jim i břicho. To může být způsobeno poklesem hormonu estrogenu, který souvisí se zpomalením metabolismu. Zaměřte se proto více na silový trénink, abyste tuk porazili svaly.

3. Syndrom polycystických vaječníků

Postihuje asi 10 až 20 % žen v reprodukčním věku. Tyto ženy mají vyšší hladinu testosteronu a také často přibývají na váze, zejména v oblasti břicha. To lze vysvětlit i tím, že muži, kteří mají přirozeně vysokou hladinu tohoto hormonu, mají spíše postavu ve tvaru jablka než hrušky. Dalšími příznaky syndromu polycystických vaječníků jsou nepravidelná menstruace, akné, nadměrné ochlupení a růst chlupů na těle.

4. Nedostatek nebo nadbytek spánku

Bylo zjištěno, že pokud v noci spíte 5 hodin nebo méně, přispívá to k nárůstu tuku v oblasti břicha. Opak je však pravdou, pokud spíte více než příslušných 7-9 hodin. Je to dáno naší fyziologií, která je stále na úrovni jeskynního člověka.

Pokud spíte příliš málo, metabolismus se zpomaluje, aby šetřil energii, což pak vede k tomu, že hledáte rychlé zdroje energie v nepříliš zdravých potravinách. A to je příčinou ukládání tuku v oblasti břicha. Pokud jde o příliš dlouhý spánek, odborníci ho vysvětlují tím, že tělo má méně času na aktivitu.

5. Stres

Když jste ve stresu, vaše tělo produkuje hormon kortizol. Díky tomu máte tendenci sahat po sladkých nebo tučných potravinách, které rychle uspokojí vaše chutě. Kortizol také ovlivňuje váš metabolismus, což způsobuje, že vaše tělo méně spaluje a ukládá více kalorií ve formě tuku. Nikdo z nás se stresovým situacím nevyhne, ale pokud jste chronicky ve stresu, zamyslete se nad tím, co ve svém životě změnit, protože zdraví máte jen jedno.

Jak se zbavit tuku na břiše pomocí cvičení

Zaměřte se na pohyb spalující tuk. Počítá se sice každá hodina, ale vy potřebujete alespoň pět až šest hodin týdně – může to být třeba aerobic v tělocvičně, ale zrovna tak zafunguje chůze, pokud budete chodit skutečně rychle a vytrvale. Dobrou volbou je také plavání, běh či skákání přes švihadlo, pokud to vaše klouby dovolí.

Zároveň posilujte, a to ideálně s nějakým náčiním, například s činkami. Bez toho to nepůjde. Této pohybové aktivitě byste se měli věnovat alespoň hodinu dvakrát týdně. Pozor, nesnažte se posilovat pouze problematické partie, procvičte celé tělo. Potřebujete budovat svalovou hmotu, aby vaše tělo i v klidu spalovalo více tuku. Můžete nicméně jednou posilovat spíše ruce a jindy spíše břicho.

Zdroj: Text převzatý z webu Zdravie.sk a redakčně upraven, Studie