Snížit vysoký krevní tlak lze pomocí léků, změnou životosprávy, ale také úpravou stravy a zařazením určitých bylinek a koření. Vždy je však potřeba konzultovat jejich konzumaci se zdravotnickým odborníkem, jelikož v nadměrném množství mohou mít nežádoucí vedlejší účinky.

Zdroj: Youtube

Kočičí dráp

Tato rostlina je v tradiční čínské medicíně využívána k léčbě hypertenze i neurologických poruch. Snižuje krevní tlak působením na vápníkové kanály v buňkách. Kočičí dráp je dostupný ve formě doplňku stravy v specializovaných obchodech se zdravou výživou.

Bazalka

Tato oblíbená a velice chutná bylinka obsahuje eugenol, který blokuje určité látky stahující krevní cévy, a tak může přispět ke snižování krevního tlaku. Bazalku můžete přidávat do těstovin, polévek, salátů nebo pečení. Vyzkoušejte také například bazalkovou domácí limču!

Hloh obecný

Tato rostlina je v tradiční čínské medicíně využívána pro snížení krevního tlaku. Její výtažky mají celou řadu přínosů pro zdraví kardiovaskulárního systému, mezi které patří snižování krevního tlaku a cholesterolu. Hloh můžete konzumovat jako čaj, nebo si zakoupit v lékárně tekutý extrakt či pilulky.

Kardamom

Indické koření, které prokazatelně snižuje krevní tlak. Studie zaznamenala snížení hodnot krevního tlaku u osob, které po dobu 12 týdnů užívaly dvakrát denně 1,5 gramu kardamomového prášku. Kardamom můžete přidat do polévek, dušených pokrmů, ale také do sladkých jídel.

Česnek

Zázračná klasika, která neomrzí. Česnek zvyšuje v těle obsah oxidu dusnatého, který uvolňuje krevní cévy a tím snižuje krevní tlak. Optimální porce je jeden stroužek denně.

Zázvor

Zlepšuje krevní oběh, uvolňuje svaly kolem cév a snižuje krevní tlak. Zázvor můžete přidávat do slaných i sladkých pokrmů, stejně tak do čaje.

Levandule

Její výtažky mají potenciál snižovat srdeční tep i krevní tlak. Její listy lze použít stejně jako rozmarýn – do pečiva nebo při zapékání.

Pamatujte, že přestože bylinky a koření mohou přispět ke snížení krevního tlaku, je vždy nutné konzultovat jakékoli změny ve stravě nebo životním stylu se svým lékařem.

Zdroje: