1. Celer

Celer odrazuje plísně, bakterie a obsahuje látky, které pozitivně působí na náš trávicí systém. Funguje skvěle na budování imunity a obzvláště v zimě se vyplatí celer zařadit do pravidelného jídelníčku.

Zdroj: Youtube

2. Psyllium

Psyllium je velmi bohaté na rozpustnou vlákninu, podporuje zdravou peristaltiku střev a pomáhá udržovat pravidelnou stolici. Psyllium můžete využít velmi dobře i v kuchyni, hodí se do pudinků i zdravých knedlíků.

3. Černý rybíz

Pokud máte v mrazáku zásoby rybízu, nebojte se ho využít. Účinné jsou i listy, ze kterých si můžete udělat zdravý čaj se spoustou vitaminu C. Černý rybíz je vynikajicí antioxidant a podporuje náš metabolismus.

4. Listy ostružiníku a maliníku

Když si nasbíráte v lese listy ostružuníku nebo maliníku, získáte fantastický lék proti průjmu a kolikám. Čaj z listů těchto keřů působí pozitivně na naše zažívání a můžete ho podávat i malým dětem.

5. Máta peprná

Máta se používá tradičně k uvolnění střevních křečí a podporuje zdravé trávení. Mátový čaj můžete doplnit o citron a med a popíjet ho klidně třikrát denně.

6. Heřmánek

Heřmánek je známý pro své uklidňující účinky na trávicí systém a pomáhá při problémech, jako jsou křeče a nadýmání. Běžně se používá heřmánkový čaj i na psychické uklidnění.

7. Ořešák královský

Tinktura z ořešáku je zázrak. Zelené ořechy rozčtvrtíme a vložíme do alkoholu v poměru 1 ku 3. Macerujeme 6–8 týdnů, pak přecedíme. Pomáhá na zažívací problémy, uleví od bolesti kloubů a hojí různé rány.

8. Černucha setá

Černucha je rychle rostoucí květina, jejíž semínka známe pod názvem černý kmín. Černý kmín funguje skvěle proti parazitům ve střevech a podporuje trávení.

Zdroje:

https://patalie.cz/psyllium-zdrave-recepty-hubnuti

https://www.healthline.com/health/natural-colon-cleanse

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4923812/