Řapíkatý celer mnoho z nás používá v kuchyni poměrně často. Skvěle se hodí do polévek, omáček i salátů a perfektně chutná i syrový s hummusem. Možná vás ovšem překvapí, kolik zdraví prospěšných látek řapíkatý celer obsahuje. Dovede potlačit záněty, proto se používá i pří léčbě dnových záchvatů. Speciálně zdravá je celerová šťáva. Řapíkatý celer patří mezi 10 nejzdravějších potravin na světě.

Zdroj: Youtube

Vitaminový nářez

Řapíkatý celer je převážně z vody, což z něj činí velmi nízkokalorickou potravinu. Obzvláště cenné jsou pro nás vitaminy skupiny B, který celer obsahuje, a vitamin A. Řapíkatý celer je také nadupaný minerály, jako je hořčík, vápník, draslík a železo. Řapíkatý celer působí nejen protizánětlivě, ale i jako silný antioxidant.

Řapíkatý celer a dna

Dna, která byla dříve označována, jako nemoc králů je zánětlivé onemocnění kloubů, nejčastěji kloubu palce u nohy. Nemoc způsobuje často přílišná konzumace některých bílkovin převážně živočišného původu. Vzhledem k protizánětlivým vlastnostem řapíkatého celeru je tato potravina vhodná k léčbě a potlačení příznaků u dnových záchvatů. Nejlépe k tomu pomáhá právě šťáva vymačkaná z řapíkatého celeru.

Na únavu i poruchy pozornosti

Řapíkatý celer obnovuje funkci centrálního nervového systému a zbavuje ho neurotoxinů. Tímto způsobem může pomoct s chronickou únavou. Zklidňuje mysl a někdy se využívá i pro poruch pozornosti a ADHD. Pravidelná konzumace řapíkatého celeru vám pomůže zbavit tělo všech virů, kvasinek, škodlivých bakterií a plísní, zároveň však podpoří střevní mikroflóru.

Zhubnete bez stresu

Studie ukazují, že pravidelná konzumace řapíkatého celeru je obzvláště dobrá tehdy, snažíte-li se zhubnout. Jak již je zmíněno výše, obsahuje úplné minimum kalorií a díky vláknině, která v celeru je, prodlužuje pocit sytosti. Řapíkatý celer je zasyrova krásně křupavý, spoustu lidí ho tedy křupe místo sušenek nebo brambůrků. A k tomu všemu vědci i zjistili, že pokud budete jíst více řapíkatého celeru, zmírníte svůj stres.

Zdroje:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10494649/

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0960327111426585

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0960327111426585