Zdravý životní styl není pouze o pravidelném pohybu a konzumaci zdravého jídla. Je i o návycích, které máte. Jak spíte, jak moc se stresujete... Důležité je ovšem i to, co děláte bezprostředně po jídle. A tyto návyky mohou nepříjemně narušit vaší cestu za zdravým tělem.

Zdroj: Youtube

Spánek

Pokud milujete dát si po jídle šlofíka, je na čase s tím skoncovat. Když po jídle spíte, trávicí šťávy produkované žaludkem stoupají vzhůru a způsobují pálení žáhy. Tím je ovlivněn celý proces trávení. Po jídle byste si neměli ani lehat.

Sprcha

Po jídle byste se nikdy neměli jít okamžitě sprchovat. Tělo potřebuje na trávení velké množství energie. Když se sprchujeme, krev se nahrne do kůže, aby regulovala tělesnou teplotu - to stojí spoustu energie, která tělu pak chybí právě ke trávení.

Konzumace ovoce

Podle mnoha odborníků je čerstvé ovoce nejzdravější ze všech potravin. Když je však jíte hned po hlavním jídle, smísí se s konzumovanou potravou a omezí její vstřebávání. To může způsobit zažívací potíže a také změnit nutriční hodnotu jídla, které jste měli. Po jídle byste měli tedy počkat alespoň 30 minut, než si dáte ovoce.

Pití čaje nebo kávy

Mnozí z nás si bezprostředně po jídle rádi dopřejí kávu, nebo čaj, odborníci to ovšem nedoporučují. V kávě a v čajích jsou přítomny některé fenolové sloučeniny, které omezují vstřebávání železa. Proto by se měly konzumovat až po hodině po jídle.

Pití vody

Vodu byste měli pít nejpozději půl hodiny před jídlem, a nejdříve hodinu po jídle. Když pijete vodu hned po jídle, snižuje to vylučování enzymů a šťáv v žaludku - to může způsobit překyselení a nadýmání.

Kouření

Kouření po jídle je obzvláště škodlivé. Nikotin se spojuje s přebytečným kyselinami ve vašem žaludku, což zvyšuje riziko trávicích problémů a rakoviny. Také zde platí, že nejlepší je počkat půl hodiny až hodinu po jídle, než si zapálíte.

Zdroje: