Plavání: Šetrné hubnutí

Plavání: Šetrné hubnutí
Na první pohled může pohyb ve vodě vypadat jako brnkačka a relaxační aktivita. Zároveň lze ale prostřednictvím plavání poměrně efektivně hubnout a pracovat na svých křivkách. Základem je správná technika a pravidelnost. Pak plavání platí za jeden z nejšetrnějších sportů k pohybovému aparátu.

Pokud chce člověk hubnout, musí najít balanc mezi kalorickým příjmem a výdejem – respektive se dostat do mírného kalorického deficitu. Toho lze docílit na jedné straně úpravou jídelníčku, ale vyplatí se přidat i pohyb. Plavání může být skvělou volbou pro lidi s výraznější nadváhou a obezitou, sportovní začátečníky, ale třeba i pro ty, které trápí bolesti kloubů či zad. Jeho nespornou výhodou je, že při něm nedochází k jednostrannému zatížení ani k žádným tvrdým dopadům a otřesům, jako například u módního běhání – věděli jste, že při desetikilometrovém běhu učiní běžec průměrného vzrůstu přibližně 6 500 kroků, což v přepočtu k jeho hmotnosti představuje 500 až 700 tun zátěže na jednu nohu?

Loading
ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.