Nordic walking aneb seznamte se s chůzí s holemi

Nordic walking aneb seznamte se s chůzí s holemi
Počasí za okny přímo vybízí k výběhu do přírody. Pokud si lámete hlavu nad tím, jak co nejvíce posílit své tělo, ale zároveň ho nezruinovat, nezničit si klouby a užít si přírodu, tak pro vás máme jeden tip. Nordic walking může pro někoho znamenat pouze poněkud vtipně vypadající sport pro seniory. Tato rázná chůze s hůlkami je ale mnohem víc.

Nordic walking je skvělá pohybová aktivita pro ty, kteří sedí několik hodin denně u počítače nebo za volantem. Nejedná se pouze o protažení pohybového aparátu, ale ukázalo se, že se jedná o pohyb, při kterém spalujeme velké množství kalorií. Při správné technice se přibližujeme k 550 spáleným kaloriím za hodinu chůze. Tímto údajem se nordic walking přibližuje už klasickému běhu nebo jízdě na kole po rovině, kde spalujeme v průměru okolo 700 kcal za hodinu. I přesto je ale chůze při hubnutí mnohem účinnější než samotný běh. Jak je to možné? Tělo totiž spaluje tuky pouze při nepříliš namáhavé aktivitě. Na rozdíl od běhu nebo náročné jízdy na kole, kde tělo spaluje nejdřív zásobní sacharidy.

Základní vlastnosti nordic walking

Loading
ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.