Mýty o posilování zádových svalů

Mýty o posilování zádových svalů
Posilování zádových svalů, obdobně jako břišních, obklopuje řada mýtů. Rozdělování cviků na jednotlivé části zad postrádá smysl, neboť zádové svaly by stejně jako břišní měly pracovat jako celek ve smyslu vzpřímení. V tomto článku si uvedeme nejčastější mýty, se kterými se můžeme v oblasti sportu i rehabilitace setkat. Nejprve si ale v rychlosti shrneme funkci zádových svalů.

Funkce zádových svalů

Abychom pochopili problematiku zádových svalů, tak je nejprve potřeba si shrnout jejich přirozenou funkci. U člověka jsou zádové svaly vyvinuty velmi mohutně. Vzhledem k tomu, že pohybový aparát člověka byl stvořen pro vzpřímenou chůzi, tak hlavní a nejpřirozenější úlohou zádových svalů je napřímení páteře a udržení tohoto napřímení ve statické pozici i v pohybu. Zádové svaly pracují proti gravitaci, musí se tedy aktivovat směrem vzhůru, aby bylo zajištěno napřímení páteře. V praxi se ovšem setkáme s tím, že zádové svaly táhnou směrem dolů, nikoli nahoru. Nedojde k napřímení, ale naopak ke kompresi páteře.

Loading
ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.