Jste vegetarián? Nepodceňujte doplňky výživy

Jste vegetarián? Nepodceňujte doplňky výživy
Ve snaze vyřadit živočišné zdroje potravin z jídelníčku se snadno může stát, že se ochudíte o některou z důležitých živin. Naštěstí existují doplňky stravy, s jejichž pomocí deficit doplníte. Podívejte se, na jaké suplementy by se měli zaměřit vegetariáni. Pro vegany je potřeba vyladění jídelníčku z pohledu příjmu všech nezbytných prvků ještě důležitější.

Proteiny

Hlavním zdrojem proteinů ve snadno vstřebatelné a využitelné formě jsou právě živočišné potraviny. Omezení masa tedy vede k nedostatečnému příjmu bílkovin. Navíc nejde pouze o samotné množství proteinu, ale o spektrum jednotlivých aminokyselin. Některé z nich jsou esenciální a tělo si je nedokáže samo vyrobit. V takovém případě je klíčový příjem právě ze stravy. Vegetariáni mohou sáhnout po kvalitním syrovátkovém proteinu. Pro vegany se vyrábí několik druhů rostlinných proteinů tak, aby jejich kombinace dokázala pokrýt potřebný příjem jednotlivých aminokyselin.

Vitamin B12

Loading
ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.