Benefity cvičení v těhotenství

Benefity cvičení v těhotenství
Pravidelná a vhodně zvolená fyzická aktivita může pomoci ulevit od řady nepříjemných zdravotních problémů, které se s tímto náročným obdobím přirozeně pojí. Ne nadarmo se těhotenství říká „jiný stav“. Nicméně je opravdu pouze jiný, nejde o nemoc. Proto se není třeba fyzické aktivity obávat. Pojďme se nyní společně podívat, jaké všechny benefity může pravidelný pohyb v těhotenství přinést.

1. Udržení fyzické kondic 

Jedním z nejdůležitějších benefitů je zajisté udržení fyzické kondice. Ženské tělo se v průběhu celého těhotenského období musí vyrovnat s řadou změn a náročných fází. Ze začátku je to převážně velká hormonální změna, při které se velmi často setkáváme se slabostí a nevolnostmi. Postupem těhotenství se zvyšuje tělesná hmotnost, takže veškeré činnosti se stávají čím dál náročnějšími. Pravidelné cvičení zmírňuje únavu, udržuje svalovou sílu a odolnost vůči zátěži. Dále zlepšuje mobilitu hrudníku a hrudní koše, která se s rostoucím břichem značně omezuje. S fyzickou kondicí jde ruku v ruce s udržením rozumného váhového přírůstku. Nabírání hmotnosti v těhotenství je naprosto přirozené a logické, přesto by se mělo držet v rozumném rozmezí, abychom zamezili nadměrnému zatížení kloubů.

Loading
ZAVŘÍT REKLAMU
Ikona
Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.