8. Cvičit, meditovat, milovat sebe

Začátečník
Zdroj: Kondice.cz
Meditace pro začátečníky

Lektorka jógy Zuzka Klingrová vám poodhalí, co se v těle při meditaci děje, a shrne hlavní důvody, proč je dobré meditovat. Poté vás naučí jednoduchou meditaci vsedě. 

Tip: Trénujte chvilky nicnedělání

Nedělat nic, dopřát si každý den alespoň chvilku zastavení a uvolnění, je zdravé. Může to být 10 minut, 20 minut, hodina, kdy vypneme z módu „bojuj nebo uteč“ a naše nervová soustava se zklidní. Čím déle to dokážeme, tím lépe pro nás. Umět se nudit je základem všech kreativních činností a také fontána zdraví. Zkuste si každý den takovou chvilku jen se sebou naordinovat – může to být chvilka v parku na lavičce, doma, když jste zrovna sami bez dětí a partnera. Zklidníte dech a jen sedíte a otáčíte pozornost od vnějšího světa zpátky k sobě.

Čím víc takových chvilek zastavení dokážete do každého dne zařadit, tím lépe pro vaši nervovou soustavu a tvůrčí kapacity. Zpočátku to nemusí být příjemné a vaše mysl bude vymýšlet nekonečné důvody, proč není možné se zastavit ani na chvíli. Mysl zklidníte několika vědomými výdechy a nádechy, můžete zkusit meditaci. Časem pak dokážete tyto chvilky návratu k sobě prodlužovat, bude vám v nich fajn, až si život bez nich už nebudete umět představit.

Autorkou tipu je Veronika Veselá. 

Předchozí díl výzvy Následující díl výzvy

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.