7. Jak se doma nezbláznit

Začátečník
Zdroj: Kondice.cz
Sedmý den: Uvolněte oblast křížovou a bederní páteř 

Tip pro dnešní den

Bolest kdekoliv na páteři může znamenat, že jdete v životě špatným směrem nebo děláte něco, co se vám příčí, co s vámi není v souladu, ale co dělat musíte, i když nechcete. Hlavní otázkou jakýchkoliv bolestí na zádech je ale většinou: Nenakládáte si toho na sebe více, než unesete? Nemusí přitom jít jen o pracovní nebo rodinné povinnosti, ale i zodpovědnost za pocity a emoce druhých, která vám nenáleží. Mějte na paměti, že druzí jsou zodpovědní za svoje emoce sami. To, že vás matka či partner zavaluje svými starostmi, neznamená, že si to musíte nadále nechat líbit. 

Trápí vás často myšlenky typu: Jak to vše zvládnu? Nějak to musím dát. Vidina práce, námahy, stresu, honění se, zařizování, ale žádného odpočinku, relaxu a času sama pro sebe. Váš život je jen jedna velká dřina, úsilí, námaha, komplikace, povinnost, práce. A kde jste vy? Bolestí beder vám vaše tělo posílá jasnou zprávu: „Zastavte se, já už nemůžu! Jedeš přes mojí kapacitu, nedobíjíš mě žádnou pozitivní energií a jen chceš pracovat.“ 

Co s tím? 

Zkuste promyslet, co opravdu musíte, a co vlastně nemusíte. Co můžete předat druhým, abyste netáhli za druhé. Promluvte si s členy domácnosti – možná bude třeba posunout hranice toho, čím se necháváte pravidelně zavalovat. Naučte se říct Ne. Věta: „Cítím se unavená, potřebuji si na chvíli odpočinout,“ je úplně v pořádku. Vyvarujte se ale obviňování druhých. Věta „Ty mě vyčerpáváš,“ je zbytečně konfliktní a vaše blízké může zranit. Dejte si každý den do diáře čas pro sebe – kdy si jen sednete a budete dýchat, meditovat, psát deník nebo cvičit jógu. 

Autorka tipu: Veronika Veselá

Předchozí díl výzvy   Další díl výzvy

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.