5. Jak se doma nezbláznit

Začátečník
Zdroj: Kondice.cz
Pátý den: Slaďte hormony a podpořte imunitu  

Tip pro dnešní den

Meditace během jídla, aneb jezte všímavě 

Snídaně, svačina, káva, oběd… To vše mohou být vhodné příležitosti k tomu udělat si na pár minut pauzu, být plně přítomný a zároveň si jídlo nebo pití opravdu vychutnat. Prvním předpokladem k tomu je soustředit se opravdu jen na jídlo, všechny ostatní rušivé prvky dát stranou, třeba i jen na pár minut. A pak už jen vnímat vůně, teplotu, chutě… Může se stát, že objevíte novou oblast vlastní zkušenosti, možná jste ještě nikdy nejedli s plnou pozorností rozinku nebo nepili kávu. Pomalé jezení aktivuje plnou trávicí sílu a nastartuje váš metabolismus. Živiny z jídla pak tělo lépe vstřebá a možná časem i zhubnete pár kilo. A toto cvičení má ještě další výhodu, časem člověk lépe pozná, jaké jídlo mu dělá dobře a jaké ne. A nebo kdy přestat jíst, protože jste vlastně už nasycení. 

Cvičení  

Než usednete ke stolu, odložte mobil, tablet, časopis a další zařízení, které by vás mohly rušit. Také se chvíli obejdete bez počítače nebo televize. Než se pustíte do jídla, několikrát se těsně před tím hluboce nadechněte a vydechněte. Během jídla důkladně žvýkejte, vnímejte chuť, vůni, konzistenci toho, co vkládáte do úst. 

Autorka tipu: Veronika Veselá

Předchozí díl výzvy   Další díl výzvy

Ale ne! Používáte zastaralou verzi prohlížeče, kterou náš videoportál Kondice nepodporuje!
Pro sledování cvičebních videí, poslouchání meditací a čtení nejnovějších článků, receptů i speciálů Kondice si prosím aktualizujte svůj prohlížeč.