Každodenní jógová praxe nabízí prostor na zklidnění, na uvolnění se a zpracování emocí. Ásany umožňují uvolnit napětí kosterních svalů, rozproudit krevní oběh, stimulovat lymfatický systém a dochází také k jemné masáži vnitřních orgánů. Pozice jako by ždímaly vnitřní orgány a tím zlepšují jejich činnost. Účinek pozic můžete vnímat téměř okamžitě – ztráta napětí v těle, klidnější nervový systém, ale je důležité zvolit správný styl jógy. Pokud se cítíte unaveni, máte pocit, že vaše tělo už nechce podávat žádný výkon, zvolte restorativní jógu, jin jógu, hatha jógu, jóga nidru (jógový spánek) nebo meditaci.

Lekce na uvolnění kyčelních kloubů

  • Jin jóga na kyčelní klouby ZDE
  • Jóga na kyčelní klouby ZDE
  • Flexibilnější kyčelní klouby ZDE
  • Jóga na uvolnění kyčelních kloubů ZDE
  • Hatha jóga pro uvolnění kyčlí ZDE

Pozice, které by neměly chybět, pokud se cítíte ve stresu

  • hluboký předklon (uttanásana)
  • pes hlavou dolů (adho mukha švanásana)
  • dolní končetiny opřené o stěnu (viparita karaní)
  • kleště (paščimotanásana)
  • poloviční most (setu bandha sarvangásana)
  • pozice mrtvoly (šavásana)
  • pozice motýla vleže (supta baddha konásana)

Kdy cvičit jógu na uvolnění kyčelních kloubů

Pravidelná práce s uvolňováním kyčlí je namístě i tehdy, pokud máte sedavé zaměstnání nebo většinu dne trávíte vsedě. V tomto případě je vhodné k józe přidat i kardiovaskulární aktivitu – tedy jakýkoli pohyb, kdy rozbušíte srdce nad úroveň vaší běžné tepové frekvence. Může to být svižná procházka, chůze s hůlkami (nordic walking) nebo běh.

Kolik kroků denně uděláte?

Pokud máte sedavé zaměstnání, není od věci udělat si představu o tom, kolik toho denně nachodíte. Stáhněte si do mobilu aplikaci, která vám změří počet kroků. Pořiďte si chytré hodinky. Možná zjistíte, že počet vašich kroků se pohybuje kolem 1000, což je opravdu málo. Minimálně 10 000 kroků za den je podle odborníků to nejlepší, co pro své zdraví můžeme udělat. Čím více toho nachodíte, tím lépe. Chůze je pro nás nejpřirozenější pohyb, dává podnět našim svalům, aby neochably, a přitom je nezatěžuje.