1. Zamaskujte únavu

Probuďte svoji pleť maskou. Flash nebo splash masky rozhodně neznamenají ztrátu času – i proto jsou v poslední době tak oblíbené. Během chvilky vaši pleť osvěží, dodají jí potřebnou hydrataci a zbaví ji otoků. ‚Rychlé masky‘ najdete třeba v kolekci Banyu od Rituals (maska je na 20 vteřin a dá se použít klidně rovnou ve sprše) nebo od přírodní Havlíkovy apotéky (tříminutovka, ideální během čištění zubů).

Zdroj: Youtube

2. Zacvičte si v posteli

Ne, nemusíte se hned po probuzení vrhat do pozice střechy, i když takový ranní pozdrav slunci je pro vaše probuzení víc než přínosný. Zkuste prstovou jógu – protáhněte si všechny prsty, promasírujte jednotlivé články, vložte prsty mezi prsty druhé ruky a prohněte je. Cvičení vám pomůže uvolnit blokády v těle zase jinou formou, než kterou praktikujete na lekci. Rozproudíte v sobě přirozenou energii.

3. Zavzpomínejte

Nezačínejte den tím, že si v mobilu projedete zpravodajství, maily nebo Facebook. Na úkoly od šéfa, špatné zprávy a každodenní starosti je času dost. Raději si po probuzení zrekapitulujte, co dobrého jste zažila předchozí den, a zkuste si představit, co zajímavého zažijete dnes. Když se pozitivně naladíte na to, co vás čeká, bude se vám hned lépe vstávat. Odsunete-li navíc své online aktivity na pozdější dobu, získáte čas a klid třeba na ranní meditaci.

4. Sepište si své sny

Ten krásný blok ve zlatých deskách, který vám dala kamarádka a ještě jste pro něj nenašla využití, se hodí na zaznamenání vašich snů. Nechte si ho spolu s propiskou u postele a hned po ranním probuzení si zapište, o čem se vám v noci zdálo. Ve větách nebo jen v bodech, útržky nebo celý sen. Časem si zkuste ve vašem snovém diáři zalistovat. Nejspíš budete překvapená, jak málo snů si budete pamatovat.

5. Nejmilejší melodie

Nenechte se ovládat IT pracovníky ze Sillicon Valley, kteří vymysleli operační systém vašeho mobilu a rovnou také zvuky do něj. Nastavte si na budíku melodii, která je příjemná vám. Bude se vám hned vstávat lépe. U iPhone je to trochu komplikovanější, ale určitě se vám podaří nahrát si vaši oblíbenou písničku, která vás spolehlivě dostane do nálady. Může to být ale klidně i šumění stromů nebo zvuky moře.

6. Neodkládejte budík

Jakmile stisknete tlačítko ‚odložit‘ a upadnete znovu do spánku, bude další probuzení o to horší. Vážně. Prevence je daleko lepší – pořiďte si sporttestr nebo chytrý náramek, který vám pomůže hlídat spánkové fáze, abyste se probudila opravdu svěží. Náramek monituruje vaše pohyby a na základě nich určí moment, kdy je ten správný čas vstát. Možná to bude o něco dřív, než by vám zazvonil budík, ale probuzení bude mnohem šetrnější.

7. Dodržujte rituály

Nezáleží na tom, jestli váš ranní rituál spočívá ve vypití vlažné vody s citronem, pozdravu slunci nebo sprše, skvělé je, že rituály máte a dodržujete je. Podle vědců trvá 19–21 dní, než je přijmete za své a stanou se přirozenou součástí vaší rutiny. Pak už z nich budete těžit – někdy je úlevné nemuset se rozhodovat a vědět, že po sprše následuje šálek zeleného čaje. Rituály dodávají životu harmonii a řád.

Zdroje: